הרגשתם עלייה בחשבון המים בראש העין? זה כנראה לא נדמה לכם. בשבועות האחרונים מציפים את הרשתות החברתיות תלונות רבות של תושבים, המלינים על עלייה בתעריף המים, בדגש על צריכת המים המשותפת. במספר בניינים בעיר, אף נתלתה הודעה מטעם תאגיד המים המקומי 'עין אפק', בדבר צריכה חריגה, שככל הנראה נובעת מנזילה.
3 צפייה בגלריה
(תאגיד המים "עין אפק" בראש העין. צילום: עמית לרנר)
"לא יכול להיות שבכל כך הרבה מקומות יש נזילות. אז או שהמדידה שלהם לא תקינה או שהם עושים קופה על גב הציבור", טוענת תושבת רחוב מעיין, ומספרת שגם חשבון המים שלה קפץ בצורה חריגה.
"בחשבונית שלנו הופיעה לאורך זמן צריכה משותפת שנעה בין קוב ל-2 קוב. לאחרונה זה קפץ ל-4 קוב ובחשבונית האחרונה ל-11 קוב. זה בא לידי ביטוי בעלייה של מאות שקלים בחשבונית. באחרונה נאלצתי לשלם יותר מ -600 שקלים שזה עוד סביר. יש פה כאלו שקיבלו גם 800 שקלים. זה לא הגיוני", היא אומרת.
3 צפייה בגלריה
הודעה על חריגה בצריכת המים
הודעה על חריגה בצריכת המים
הודעה על חריגה בצריכת המים
(צילום: פרטי)
איזה תשובות קיבלתם מתאגיד המים?
"בתאגיד אומרים: 'תשאיר פרטים נחזור אליך', לאחר אומרים 'נבדוק' ולאדם שלישי אומרים 'יש נזילה, תבדקו'. שלחנו אסמכתא מטעם חברת הניהול, שאין נזילה. אז אמרו לנו שיש נזילה בין הבניינים והפנו אותנו לחברת 'נצבא'. בשורה התחתונה הם עושים מאיתנו צחוק".
עוד מוסיפה התושבת ואומרת: "לא מספיק שאנחנו בתקופת קורונה, שאנשים גם כך נפגעו כלכלית, אז אנחנו רואים בנוסף כל מיני גופים שמכניסים את היד עמוק לכיס של כולנו, וגובים מחירים מופרזים בטענה לנזילות רבות ברחבי העיר. לא יכול להיות שבכל כך הרבה מקומות יש נזילות".
3 צפייה בגלריה
חשבון מים שקפץ
חשבון מים שקפץ
חשבון מים שקפץ
(צילום: פרטי)
על הדברים הללו מוסיף תושב המתגורר ברחוב יפה ירקוני, ואומר: "בדרך כלל הצריכה המשותפת שלנו עמדה על ארבעה קוב, פתאום בחשבונית הלפני אחרונה היא קפצה ל-24. ביצענו בדיקות בבניין, ולא מצאנו כלום. בחשבונית האחרונה הצריכה כבר הייתה 12 קוב למרות שלא בוצע שום תיקון. כלומר הצריכה ירדה כביכול בחצי למרות שלא השתנה דבר בהתנהלות. זה פשוט הזוי. תאגיד או חברה שמכבדת את עצמה אמורה להתנהל בצורה מקצועית יותר, ולא לומר 'זה מה יש' ו'זה מה שהמונים קלטו' ".
לא רק על העלייה בצריכה המשותפת מלינים התושבים, אלא גם על התעריף הרגיל, שאותו גובה 'עין אפק'. "לא הגיוני שאנחנו שלוש נפשות בבית, ומקבלים צריכה פרטית של קרוב ל-60 קוב בחודשיים. אם יש לי בריכה אולימפית אולי אשתמש בכמות הזו", אומרת בכעס תושבת רחוב מרים הנביאה ומדגישה: "לאחרונה קיבלתי חשבונות של 300 שקלים, לאחר מכן 400 ועכשיו כבר מעל 500. בסופו של דבר האוכלוסייה הטובה תתייאש ממה שקורה כאן בעיר ותעזוב. לאנשים כבר אין כוח למלחמות האלו".
תגובת תאגיד המים 'עין אפק' תובא כשתתקבל.
לעדכונים - חדשות ראש העין