בעקבות אגרת הגודש הצפויה בגוש דן: חבר מועצת העיר ויו"ר האופוזיציה רז שגיא פנה בימים האחרונים ליו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס וביקש ממנו לפעול כנגד התכנית. "אגרת גודש היא עונש לכל ערי הלווין של גוש דן אבל עונש כפול לתושבי ראש העין", ציין שגיא.
1 צפייה בגלריה
נתיבי איילון
נתיבי איילון
נתיבי איילון
(צילום: מוטי קמחי)
לפי אגרת הגודש, שהינה אחת הרפורמות בחוק ההסדרים בכנסת, החל מרץ 2024, אזור גוש דן יחולק ל-3 טבעות כאשר על כל כניסה לאחת מהן ברכב פרטי יגבה תשלום, זאת במטרה לעודד את הציבור להשתמש בתחבורה ציבורית. בטבעת הפנימית נמצאת תל אביב, באמצעית בני ברק, חולון, רמת גן ובת ים, ובחיצונית ניתן למצוא בין היתר את פתח תקוה, הרצליה, וערי בקעת אונו.
עלות חציית הטבעת החיצונית בשעות הבוקר תעמוד על 5 שקלים ואילו עבור חציית שתי הטבעות הנוספות יגבו 10 שקלים לכל אחת, כך שתושב ראש העין שירצה להגיע לתל אביב ברכב פרטי יאלץ לשלם 25 שקלים.
קראו גם:
המהלך המתוכנן גורם ללא מעט מחלוקות ובימים האחרונים כאמור פנה חבר מועצת העיר ויו"ר האופוזיציה רז שגיא אל יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס בבקשה לפעול לביטול האגרה. "מדובר באגרת הגודש, שתכליתה המוצהרת היא עידוד השימוש בתחבורה הציבורית, אך בפועל מדובר במס חדש מובהק, שיפגע קשות בתושבי הרשויות השונות, כולל מהפריפריה. מס מפלה ומקומם, שיש בראייתי להיאבק בו ולמנוע את אישורו בהצבעות בכנסת ויפה שעה אחת קודם", ציין שגיא.
"...אגרת גודש היא עונש לכל ערי הלוויין של גוש דן, אבל עונש כפול לתושבי ראש העין - בעיר שבה אין בית חולים ולא בית אבות, אין משרד רישוי לביצוע מבחני נהיגה (טסטים), אין בית משפט, אין ים, אין קניון, אין קולנוע, ואין בריכה, ברור שכדי לקבל כל אחד מהשירותים הבסיסיים האלה, יצטרכו תושבי ראש העין והסביבה, לנסוע לתוך גוש דן ויאלצו לשלם בכל פעם, את אגרת הגודש.
"למול הנימוקים של 'עידוד תחבורה ציבורית' אציין את האירוניה המקוממת: לא די בכך שביטלו את מקטע המטרו לראש העין, לא מספיק שראש העין אינה נכללת במיזם הרכבת הקלה, ואפילו חידוש תחנת רכבת ראש העין דרום של המסילה המזרחית, בוטל. אז במקום פיצוי, מוסיפים לתושבי העיר את אגרת הגודש?".
שגיא אף הוסיף ותהה "האם מישהו במשרד האוצר חשב להטיל אגרת גודש על תושבי גוש דן המגיעים במכוניותיהם לאזורי התעסוקה בהרצליה? נתניה? ראש העין? רעננה? וערים אחרות ויוצרים 'גודש' בכניסות וביציאות מאזורים אלו? אבל היד קלה להנחתת גזירות שונות כשמדובר על תושבי ערי הפריפריה, או על תושבים ממעמד הביניים, שלחלקם אין אפשרויות זמינות להגעה לתל אביב בתחבורה ציבורית".
כל העדכונים - חדשות ראש העין