תנועת "ישראל חופשית" פרסמה לאחרונה את מדד השבת העירוני שבוחן עד כמה העיר חופשית בשבת. לפי הממצאים, ראש העין מדורגת במקום ה-27 מתוך 32, בצוותא עם דימונה, חדרה, יבנה וקריית אתא, שלכל אחת מהן נקודה אחת בלבד מתוך 7.
2 צפייה בגלריה
רחוב שבזי. ייחסם לתנועה
רחוב שבזי. ייחסם לתנועה
רחוב שבזי
(צילום ארכיון: שרה מי-רום)

במדד השבת העירונית נכללות למעשה 32 הערים היהודיות הלא חרדיות המאוכלסות בישראל, והוא נבנה על פי סדרת שאלות בתחומים שונים כגון תחבורה ציבורית, מסחר, ופעילויות בשבת בחסות העירייה.
על פי הנתונים כאמור, קיבלה ראש העין כמעט את הציון הנמוך ביותר. "ראש העין מתברגת בתחתית המדד שלנו עם נקודה אחת בלבד - עם מעט מאוד מועדוני ספורט פרטיים הפועלים בה בשבת", ציינו בתנועה. "ביתר התחומים, ובפרט בתחבורה הציבורית ובמסחר, ההשבתה בסוף השבוע בראש העין מלאה".
את מדד השבת מובילות הערים אילת, גבעתיים, הוד השרון, הרצליה, מודיעין-מכבים-רעות ותל אביב שקיבלו את הציון המקסימלי (7 מתוך 7) את הרשימה סוגרת בית שמש עם ציון 0 "כשהשבת בה סגורה ומסוגרת".

2 צפייה בגלריה
מרכז שפיר ראש העין
מרכז שפיר ראש העין
מרכז שפיר ראש העין
(צילום: מתן דויטש)

קראו גם:

תגובת עיריית ראש העין: המדד אינו משקף את העיר ראש העין. עסקים נפתחים בסופ"ש בראש העין עפ"י ביקושים והחלטות של בעלי העסקים. עירנו היא עיר קהילתית וכולם חיים בה ביחד ובשלום.