דני כרמי, ראש צוות כבאות והצלה פתח–תקוה: "שריפות בקנה מידה גדול"
● השנה שהייתה? "אינטנסיבית מאוד מבחינת אירועים - חילוץ במים, מגובה ושריפות בקנה מידה גדול. מלבד השריפה האחרונה בירושלים, היו שריפות נוספות באזור בית שמש שהתקשורת לא פירסמה. גם לקריית שמונה נסעתי כדי לסייע בשריפה לפני מספר שבועות. במהלך השריפות בירושלים הייתי ארבעה ימים לסירוגין. נסעתי ל־12 שעות בכל פעם וחזרתי למשמרת בתחנה בפתח־תקוה.
"עבדנו שם באופן אינטנסיבי וקשה, בעיקר בגלל החום והטמפרטורה הגבוהה. פה ושם נחנו במשך שעות בודדות כי כשיש עבודה אנחנו נותנים מעצמנו אקסטרה. יש סיפוק רב שאתה עומד בקו הבתים ומציל רכוש של אנשים. המשפחה אמנם קצת נפגעת שאתה לא בבית, אבל זו העבודה שלנו".
1 צפייה בגלריה
דני כרמי
דני כרמי
דני כרמי
(צילום: עומר שפירא)
● רגע בלתי נשכח? "מלבד השריפה באזור ירושלים היה לנו אירוע ברחוב שטמפפר בעיר, בו אישה כבדת משקל איבדה את ההכרה בביתה. יצאתי לשם עם המנוף, כפי שאנחנו נוהגים לעזור למד"א מדי פעם. בהתחלה לא הייתה לי גישה לדירה, ועד שהצלחנו להגיע לאדן החלון היא כבר נפטרה בבית עצמו. זה אירוע מאוד מצער".
● תגובות שקיבלת? "ממש טובות. בירושלים אנשים פתחו את הלב שלהם, בירכו אותנו, הביאו לנו אוכל ושתיה ודאגו לנו להכל. כשיש צרה עם ישראל כולו נרתם לעזרה. הדבר הכי קטן עושה אותך מאושר".
קראו גם:
● מה מניע אותך? "הצלת חיי אדם כמובן, זה נותן סיפוק ברמות מטורפות. בנוסף, גם הצלת רכוש. בסופו של דבר מאיפה שאנשים בורחים, לשם אנחנו נכנסים כדי לעזור להם. אני אוהב את המקצוע, אוהב לעזור לאזרחים וההצלחה שלנו גורמת לאנרגיות".
● לקחים לשנה הבאה? "אני תמיד שומר על כושר ומוכן לכל אירוע שיצטרכו אותי, לכל עזרה לאזרחים. הקו שמנחה אותי כבר 19 שנה הוא 'חיי אדם לפני הכל' וכך אני מתכוון להמשיך".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה