טרגדיה: אשר טירם, בעלי מסעדת שבזי לשעבר, הלך אתמול לעולמו כשהוא בן 64 בלבד.
1 צפייה בגלריה
אשר טירם עם משפחתו
אשר טירם עם משפחתו
אשר טירם עם משפחתו
(צילום: באדיבות המשפחה)
טירם שנודע ברחבי העיר בעזרתו לזולת, כאמור היה בעלי מסעדת שבזי, אחת המסעדות המוכרות והותיקות בראש העין, שפעלה במשך שנים רבות ונסגרה לפני כשנה. מותו היכה בתדהמה את קרוביו ורבים נוספים בעיר.
"מוזר ועצוב לאבד אבא. אני לא יודע איך חיים בלעדיו", אומר בנו ליאור. "זו הרגשה מאוד מוזרה לאבד את האדם שהכי השפיע עליי והיה הכי קרוב אליי".
קראו גם:
כולם הכירו אותו כבעלים של מסעדת שבזי, איזה אבא הוא היה?
"אבא רגיש, שקט, היה לו רוגע נפשי. במסעדה הוא היה אנרגטי מאוד וחיפש מה לעשות ובבית כשהיה איתנו היה מוריד הילוך. למרות השקט שלו, פתאום אנחנו מבינים בכמה אנשים הוא נגע. אבא היה הדוגמא האישית שלי והמודל לחיקוי מבחינתי. אם מסתכלים על המשפחה אז הוא השפיע על כולנו.
מה לקחת ממנו?
"אבא היה אדם של נתינה אינסופית. תמיד פעל לטובת הכלל ובלב רחב. גם אם המעשים פגעו בו בסופו של דבר היה חשוב לו לעשות אותם ובשקט. מההסתכלות שלי עליו הושרשה בי אהבת הארץ והרצון לתרום. תמיד אני מחפש איפה אפשר לתת ולעזור. הוא השפיע על כולנו ולטעמי הוא הגורם לכך שגם אני וגם אחי קצינים בצה"ל כרגע, ואחותי הקטנה בשנת שירות שניה במד"א. דבר נוסף שלקחתי ממנו זה החיוך גם ברגעים הכי קשים שלא תמיד אנשים מבינים מאיפה יש לי את האנרגיות לכך".
מה הזיכרון הכי מתוק שלך איתו?
"מתוקף תפקידי בצבא, אני חוזר הבייתה בעיקר בסופי שבוע והייתי הולך איתו לבית הכנסת. ההליכה הזו הייתה רגע אישי ביני לבינו. הלכנו יחד, דיברנו על החיים, והתייעצתי איתו הרבה. לפעמים הלכתי לבית הכנסת רק בגלל הרגעים האלו איתו".
בנצי ארגש, מבעלי מסעדת ה'וופל בר' אמר בכאב "אני בהלם. זה לא נתפס שהוא לא כאן. קשה לדבר עליו בלשון עבר. הייתי יושב אצלו במסעדה, הוא היה יושב אצלי והיינו מדברים ומייעצים אחד לשני. היה איש של נתינה עם יד פתוחה לכולם. תמיד היה השראה בשבילי ולעוד רבים אחרים בענף. יחסר לנו מאוד".
ישראל חוטר, מכרו, סיפר על "אדם צנוע, שקט, ישר, בעל נפש עדינה ולב ענק שעזר להרבה אנשים".
עד כמה הנתינה שלו ושל המסעדה הייתה גדולה?מלבד מקרים רבים של סיוע הרחק מאור הזרקורים, לפני למעלה משנה אירח טירם את המשפחות מגן "בייבי לאב" במסעדה כדי להקל עליהם במעט עם אוכל ושלל הפתעות לילדים. במקרה אחר שהפך לויראלי לפני כשנה וחצי, עובדת המסעדה שהייתה בדרכה לאזכרה בראשון לציון עם מנות עבור המשתתפים, נתקעה כמו נהגים רבים אחרים בפקקים בשל הפגנות בני העדה האתיופית בזמנו והחליטה 'לפתוח שולחן' בצד הדרך עם כל המטעמים שהיו ברכב.
אשר הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.
תודה ליוסי דמארי על הסיוע בהכנת הכתבה.
יהי זכרו ברוך.