האם עיריית ראש העין צריכה לקחת הלוואה בסך 45 מיליון שקלים לשדרוג כבישים ומדרכות ברחבי העיר? באופוזיציה בטוחים שלא וטוענים כי הדבר יפגע בקופה הציבורית. חבר מועצת העיר ויו"ר האופוזיציה רז שגיא מציג פתרונות אחרים.
1 צפייה בגלריה
(עיריית ראש העין)
כאמור, עיריית ראש העין מתכננת לקיחת הלוואה בסך 45 מיליון שקלים כש-40 מיליון מתוכם צפויים לשמש עבור שדרוג כבישים ומדרכות ברחבי העיר, ו-5 המיליון הנותרים צפויים להיות מיועדים עבור שדרוג מוסדות חינוך וציבור. לקיחת ההלוואה צפויה להעלות להצבעה בישיבת המועצה ביום שלישי הקרוב ואם לא יחול שינוי של הרגע האחרון , תקבל העירייה הלוואה מבנק מרכנתיל, בנק הפועלים והבנק הבינלאומי בסך 15 מיליון שקלים מכל אחד לתקופה של 10 שנים ובריבית בגובה פריים (1.6 אחוז) ועוד 0.65 אחוז.
באופוזיציה לא אהבו בלשון המעטה את הצעד המדובר וחבר המועצה רז שגיא כתב ברשת החברתית: "משה סיני כראש עיר הוציא אותנו מגירעון וראש העיר שלום בן משה מחזיר אותנו 30 שנה אחורה! חברי המועצה, זו לא שאלה של קואליציה ואופוזיציה, הצביעו נגד הטירוף הזה, נגד גזל הקופה הציבורית".
קראו גם:
"יש עיריות שלוקחות הלוואות כאלו ואחרות אבל יש הבדל כשמדובר בעירייה שנמצאת בתוך הסכם גג שבו התחייבה הממשלה לממן את העובדות", הוסיף שגיא ל'מיינט ראש העין'. "המדינה נתנה מיליונים לשיפוץ שבזי ורחובות אחרים אבל אין הסבר לאן נעלם כל הסכום. עירייה שלא יודעת לנצל את משרדי הממשלה בתוך הסכמי הגג, לוקחת עכשיו 45 מיליון על חשבון העתיד של כולנו?".
לפי הידוע לך, הסכום מיועד לאותם פרויקטים שתחת הסכם הגג?
"אנחנו לא יודעים שזו גם בעיה. בדרך כלל שולחים לחברי המועצה את הפרויקטים המתוכננים ופה אומרים 'תאשרו את ההלוואה ואחר כך נחשוב מה עושים עם זה'. התחרפנתם?".
מה צריך לעשות לדעתך?
"יש שתי דרכים. הראשונה היא להעלות לאישור הלוואה בסך 4.5 מיליון שקל בשנה, לתכנן את הפרויקטים לאותה שנה, לבצע אותם ואז כעבור שנה לקחת עוד 4.5 מיליון. אפשרות נוספת היא לקחת 10 אחוזים מהסכום לצורך תכנון מפורט ולאחר מכן לקחת את 90 האחוזים הנותרים. אין אפשרות שלישית".
מהעירייה טרם התקבלה תגובה.
לעדכונים - חדשות ראש העין