האם בקרוב תוצב תחנת ניטור אוויר בראש העין? ב-1 ביוני הכריז סגן ראש עיריית ראש העין ויו"ר הועדה לאיכות הסביבה בעיר, עומר שכטר, כי בתוך חודש תוצב תחנת ניטור אוויר בפסגות אפק כחלק מהטיפול בשריפות הבלתי חוקיות. אלא שתחנה כזו לא הוצבה מאז, ולפני ימים ספורים הודיע שכטר כי תחנת ניטור אוויר תנחת בעיר בתחילת ספטמבר.
1 צפייה בגלריה
שריפת פסולת בטייבה
שריפת פסולת בטייבה
שריפת פסולת בטייבה
(צילום: "אזרחים למען אוויר נקי")
כידוע, זה זמן רב שתושבי ראש העין סובלים משריפות פסולת לא חוקיות אשר מגיעות הן מכפר קאסם עצמה והן מכפרים סמוכים, כשטרם נמצא הגורם שישים סוף לתופעה. התושבים מדווחים מדי יום על שריפות לא חוקיות של פסולת, פלסטיק וחומרים רעילים למיניהם כשהעשן שמיתמר מהן גורם לזיהום אוויר ופוגע בבריאותם.
בראשון ביוני, הכריז יו"ר הועדה לאיכות הסביבה, עומר שכטר ברשת החברתית כי כחלק מהתהליך למיגור המטרד "בעוד חודש תוצב תחנת ניטור אוויר בפסגות ובהמשך תוקם יחידת מתנדבים לסייע בהתמודדות עם השריפות".
מאז כאמור חלפו חודשיים ותחנת ניטור טרם נראתה באזור. בסוף השבוע שחלף הודיע שכטר כי "לפני מספר שבועות פנה אליי חבר מנהלת השכונות רובע a חתני פרס נובל בנושא הצבת תחנת ניטור אוויר לעיר. בעקבות כך פניתי למשרד להגנת הסביבה, וכעת צפויה להגיע לעיר בתחילת ספטמבר תחנת ניטור אוויר.
התחנה תאפשר לנו לקבל תמונה ברורה של איכות האוויר בשל השפעת השריפות הבלתי חוקיות, וכן כבסיס למאבק בתחנת הכוח. זוהי אבן דרך חשובה במאבק על איכות האוויר שלנו בעיר".