מחמם את הלב: אריק פניץ ושירן כהן, יזמי סטארטאפ, הקימו פרויקט לאיסוף מזון בראש העין, אליו נרתמו כבר קרוב ל-100 בנייני מגורים בתוך כשבוע - והיד עוד נטויה.
1 צפייה בגלריה
תרומות מהבניינים שהצטרפו למיזם
תרומות מהבניינים שהצטרפו למיזם
תרומות מהבניינים שהצטרפו למיזם
(צילום: אריק פניץ)
השניים עמלים כרגע על פיתוח אפליקציה בשם 'keepco' (קיצור של keep connection ) שמטרתה להתמקד בערבות הדדית וחיזוק קשרי קהילה, בין היתר באמצעות מציאת תחביבים משותפים עם שכנים, פרסום פריטים למסירה, ומציאת בעלי מקצוע קרובים.
"חשבנו איך לתת ערך מוסף בתקופת הקורונה ולפני החגים שמתקרבים והחלטנו לחזק את הערבות ההדדית באמצעות תרומות סלי מזון בראש העין, בה יש גם נזקקים וגם משפחות בעלות אמצעים שיכולות לתרום", אומרת כהן. "יצרנו קשר עם ועדי בניינים בפסגות אפק, שם אריק מתגורר, שלחנו הודעות ולאט לאט גיבשנו קבוצה של 30 איש. כל פעם אנשים מתווספים, היוזמה עוברת מפה לאוזן".
איך זה עובד בעצם?
"בהתחלה חילקנו שני קרטונים לכל בניין שנרתם למהלך. כשהם היו מתמלאים, היו מביאים לנו אותם למרכז הלוגיסטי בבית הספר אוהל שרה בוותיקה והיינו נותנים שני קרטונים חדשים. אבל כל דרך יצירתית שבאמצעותה יגיעו המצרכים למשפחות הנזקקות יכולה לבוא בחשבון. מדובר במוצרים יבשים או היגיינה עם תאריך תפוגה ארוך. הכוונה היא לתרום גם פירות וירקות בסמוך לחגים כדי שלא יתקלקלו בינתיים".
מה דעתכם על ההירתמות של התושבים?
"הפרויקט התחיל לקרום עור וגידים רק לפני ימים ספורים ורואים שאנשים גם נהנים מזה, זה מרגש מאוד. אתה רואה שקיים עוד טוב בעולם ולא רק מה שרואים בחדשות. כל יום אתה רואה עוד אנשים שרוצים, נרתמים ומודים לנו, אבל אנחנו רק יזמנו את הרעיון".
"קרוב ל-100 בניינים נרתמו לכך, ופנינו צפונה", אומר פינץ. "הרציונל לרתום את כל העיר. כולל נקודות איסוף בבתים פרטיים. אנחנו לא רוצים להתעסק בכסף, אנשים תורמים לטובת כאלו שצריכים. אני כל יום חוזר הבייתה עייף, גמור ומרוסק, אבל שמח עד השמיים".
לחדשות נוספות היכנסו לחדשות ראש העין