נלחמים על הבית: תושבי שכונת אביב שבראש העין הוותיקה זועמים על החלטת העירייה לשפץ את המרכז הקהילתי הקיים היום ברחוב דוד המלך ולהסב אותו למרכז לצעירים דוגמת הקאסה בנוה אפק. ביום שלישי האחרון אף יצאו להפגין מול בניין העירייה, בזמן קיום ישיבת המועצה. "ההחלטה תפגע בייחודיות של המקום ובכל השכונה", אומר אורן עמרם, יו"ר מנהלת שכונת אביב.
2 צפייה בגלריה
המרכז הקהילתי בשכונה
המרכז הקהילתי בשכונה
המרכז הקהילתי בשכונה
(צילום: אביתר עמרם)
במרכז שקיים קרוב לשני עשורים פועלים כיום חוגים שונים ופעילויות לכל הגילאים, החל מילדים ונוער ועד למבוגרים, כשרובם בהתנדבות מלאה וחלקם בסכומים סמליים. עמרם טוען כי לפני כחצי שנה גילו ב'שיחת מסדרון' כי בעירייה מתכננים עבודות במקום שישנה את אופיו, אך בעקבות התנגדותם התכנית ירדה מהפרק.
אלא שבשבועות האחרונים הנושא עלה מחדש. "השיפוץ שייעשה שם והפעלתו במתכונת החדשה יגרמו לכך שלא יהיה לנו מענה הולם לתושבי השכונה מבחינת חוגים, שיעורי בית, הופעות הרצאות וכו'", אומר עמרם. "המקום החדש והאבזור בו ישמשו בעיקר את הצעירים, בני 18-35, ופחות את כל יתר שכבות האוכלוסיה. מנהלת אביב היא היחידה בראש העין שמקיימת פעולות התנדבותיות קהילתיות לאורך כל השבוע וכל החודש. לקיחת המרכז לטובת מחלקת הנוער גודעת לנו את כל העשייה עבור התושבים. אז למה לקחת דווקא את המרכז הזה שעובד על טהרת הקהילתיות? זה מקומם מאוד וזו תהיה בכייה לדורות".
כדי לנסות ולשנות את רוע הגזירה מבחינתם, הגיעו כמה עשרות תושבים להפגין בישיבת המועצה שהתקיימה השבוע, אך לדבריהם הם לא קיבלו את מבוקשם. "עוד לפני כן הציעו לנו ששלושה ימים המרכז יהיה של הנוער ויומיים של הקהילה, כששאר הפעילויות יועברו למקום אחר, אבל זה לא מספק אותנו בכלל", טוען יו"ר מנהלת שכונת אביב. "ראש העירייה אמר שנשב עם בני אנניה, מחזיק תיק הנוער, כדי לנסות להגיע להסכמות ולהתאים את השיפוץ גם לצרכי המנהלת, אבל לפי דעתי זה לא ייתן כלום כי היום שמעתי שהקדימו את השיפוץ מה-1 באוגוסט ל-1 ביולי".
מה אתם מתכוונים לעשות כרגע?
"כרגע אנחנו מכבדים את ראש העירייה ונפגש ביום שני עם בני אנניה כדי לנסות ולהגיע להבנות, שמבחינתנו זה להעביר את השיפוץ למקום אחר ואם לא, נשקול את צעדינו".
2 צפייה בגלריה
הפגנת תושבי שכונת אביב
הפגנת תושבי שכונת אביב
הפגנת תושבי שכונת אביב ביום שלישי האחרון
(צילום: אביתר עמרם)
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה : "מועדון מרכז אביב לא נלקח מהתושבים וימשיך לשרת את תושבי השכונה. במסגרת ההסכם של העירייה עם משרד השיכון, המבנה ישופץ וישודרג ב-200 אלף שקל כדי להפוך אותו למקום ראוי לפעילות של צעירים. על פי החלטת ראש העירייה, המקום יאפשר גם פעילות קהילתית. ההחלטה התקבלה לפני למעלה משנה בשיתוף עם מנהלת השכונה, מנהלת אגף הרווחה ובתיאום עם שלום מעוז ממנהלת השכונות ובני אנניה מחזיק תיק נוער וצעירים. בשבוע הבא תתקיים פגישה של חברי המועצה מעוז ואנניה עם מנהלת אביב כדי לגבש תיאום ציפיות למתכונת החדשה של המרכז. יש לציין כי הפעילות של מנהלת השכונה במסגרת הרווחה תישמר ויהיו יומיים שבועיים לפעילות קהילתית.
"כמו כן, במרכז שינוהל על ידי מחלקת נוער וצעירים יוכפל תקציב הפעילות במקום (300,000 ש"ח בשנה) והוא ייתן מענה לתושבי השכונה בתחומים מגוונים: תעסוקה, השכלה, מעורבות חברתית, תרבות ופנאי, יזמות עסקית, התנהלות פיננסית, הורות, זוגיות ועוד".