בשבועות הקרובים ייחנך כביש ממזרח לפארק אפק שיאפשר כניסה ויציאה נוספים לאזור התעסוקה. יו"ר האופוזיציה, רז שגיא תוקף את העירייה וטוען כי הכביש נועד בין היתר לשמש כדרך גישה לבית העלמין האזורי שצפוי לקום באזור מחלף קסם, שלדבריו יבוא על חשבון האפשרות להרחיב את פארק אפק.
למעשה התכנית להקמת בית עלמין אזורי אושרה כבר ב-2018 על ידי קבינט הדיור. על פי התכנית, בית העלמין צפוי להשתרע על פני כ-270 דונם, רובו בשטח השיפוט של ראש העין והוא יכלול עשרות אלפי קברים ב"קבורת שדה" שישרתו את תושבי ראש העין, פתח תקוה ומערב השומרון.
1 צפייה בגלריה
בית העלמין בראש העין
בית העלמין בראש העין
בית העלמין בראש העין
(צילום: פרטי)
לטענתו של שגיא, הכביש שעבודותיו מסתיימות בימים אלו, שאמור לפתור את עומסי התנועה במקום, צפוי לשמש גם כדרך גישה לבית העלמין הצפוי לקום בעתיד. שגיא ביקר את שיתוף הפעולה של העירייה עם המדינה שמקדמת את הקמת בית העלמין וכתב בדף הפייסבוק שלו כי "במקום להרחיב את פארק אפק ולקבל עוד שטחי תעסוקה ומסחר הנדרשים לעיר כאוויר לנשימה, מקימים לנו בית עלמין אזורי". כמו כן הוסיף כי מדובר באובדן הכנסות של כ-170 מיליון שקלים בשנה לקופת העיר.
בעירייה הודפים את הביקורת של יו"ר האופוזיציה וגורם עירוני המעורה בפרטים טוען כי "מעולם לא הייתה תכנית להרחיב את פארק אפק לכיוון מזרח, כיוון שיש שם רצועת קרקע צרה מאוד שתחתיה עובר קו מתח ארצי הממשיך לכיוון אריאל, וכדי לבנות בשטח צריך להיות מרחק של לפחות 150 מטר מקו החשמל, מה שלא מאפשר את הבניה שם".
כמו כן טוען אותו גורם כי מאחר ואוכלוסיית ראש העין צפויה לגדול ל-100 אלף בתוך מספר שנים, חובה למצוא פתרון לבעית מחסור הקברים בבית העלמין הישן, וזה ייעשה באמצעות בית עלמין בסמוך לעיר כש"ראש העירייה דרש מהממשלה שבבית העלמין האזורי תוקצה חלקה ללא תמורה לתושבי העיר על פי אותם תנאים הקיימים היום בבית העלמין המקומי".
מעיריית ראש העין נמסר: "ראש העין נמצאת בימים אלו בתנופת פיתוח אדירה של אזורי מסחר ותעשייה שבמרכזם מתחם לב ישראל.
הטענות בנושא בית העלמין מופרכות ומעידות בעיקר על אי הבנה של תחום תכנון ובנייה. בזכות מאבק נחוש שהוביל ראש העיר שלום בן משה, קיבלה ראש העין שטחי מסחר נוספים כולל הגדלת שטחי המסחר בלמעלה מ-50% בפארק אפק, שהתאפשרו בזכות הכביש העורפי ממזרח לפארק אפק שנסלל בימים אלה. כל הפרויקטים המסחריים נמצאים בימים אלו לקראת סיום ויניבו גם הכנסות וגם מקומות עבודה רבים לתושבי העיר.
לאלו שהפכו עצמם למתלוננים מקצועיים אנחנו מציעים לנסות ולהיות שותפים בעשייה למען ראש העין זה הרבה יותר מעניין וחשוב".