בצל החזרה ההדרגתית לשגרה, מי שממתין עדיין למוצא פיהם של משרדי הממשלה השונים הם בעלי הברים בפתח תקוה, שנעלו את שערי מקומות הבילוי לפני כחודשיים וחיים מאז בחוסר ודאות.
3 צפייה בגלריה
צחי נעים ורן דור-חי
צחי נעים ורן דור-חי
צחי נעים ורן דור-חי
(צילום: ריאן)
צחי נעים, בעלי 'הפטריקס' ורן דור-חי, בעלי ה'אוסקר ווילד' מתפללים ומייחלים לפתיחה מחודשת של עסקיהם בהקדם האפשרי כדי להתאושש כמה שיותר מהר מהמכה הכלכלית שספגו. " חשבנו שזה הולך להיות החודש הכי טוב בעסק אחרי חצי שנה של פעילות מאז הפתיחה", נזכר נעים. "אמרתי שהולך להיות פגז, ואז עם כל ההתלהבות הכל התפוצץ לנו בפנים. זה הלם, שוק גדול. אתה לא מצפה שעסק שרק הקמת ואתה בונה על ההכנסות נסגר במכה אחת. כשאני רואה את הכיסאות מורמים נצבט לי הלב. זה הבייבי שלי שבניתי במו ידיי".
דור-חי מציין כי "בהתחלה חשבנו שזה לשבועיים או משהו בכיוון ואמרנו נשרוד את זה, אבל היום, חודשיים לאחר מכן אנחנו לא יודעים לקראת מה אנחנו הולכים ואנחנו בחוסר ודאות. הכל בגדר ספקולציות כרגע ואנחנו מחכים להנחיות מפורשות".
עד כמה גדול הנזק שנגרם לכם מבחינה כלכלית?
נעים: "הוצאנו 43 עובדים לחל"ת. בימים כתיקונם, בחודשיים אנחנו עושים מחזור של מעל מיליון שקלים, כשאם אתה עובד יעיל אתה נשאר עם בין חמישה לשבעה אחוזים שזה לא מעט, אבל כרגע ההכנסות על אפס".
דור-חי: "כרגע ללא פיצוי מהמדינה אנחנו בהפסדים של מאות אלפי שקלים לתקופה הזאת, ואני לא יודע כמה נקבל מתוכם. יש לנו כמעט 50 עובדים, שרובם יצאו לחל"ת והשאר פוטרו בלית ברירה. אני בעלים של כמה ברים נוספים באזור המרכז ויש אחד שאני יודע כבר בוודאות שלא אפתח מחדש".
אתם יכולים לראות את האור בקצה המנהרה?
נעים:" יהיה בסדר. אנחנו מתארגנים להכל, ושרק יתנו לנו לפתוח. נעשה זאת בשמחה ונשמח את הלקוחות, רק שנחזור לפעילות כבר".
דור-חי: "אני אופטימי מטבעי ואנחנו מחכים לחזור לשגרה ומקווים לצחוק על התקופה הזו כמו שאומרים 'הדרמה של אתמול זו הקומדיה של היום'. אני מקווה שבאמת כך יהיה".
בעוד מרבית הברים באזור פתח תקוה נותרו סגורים לאורך המשבר, ישנו מקום אחד לפחות שניסה לשמור על שגרה כלשהי, גם אם חלקית וזהו הג'מס בר. רשת מבשלות הבירה הישראלית שמפעילה סניף בפתח תקוה איפשרה ללקוחותיה איסוף עצמי של הזמנות או משלוחים עד הבית עד לשעה 22:00 מתוך תפריט עשיר שכולל סלטים, בשרים וכמובן בירות תוצרת בית בבקבוקים.
3 צפייה בגלריה
אנשי הג'מס בפתח תקוה
אנשי הג'מס בפתח תקוה
אנשי הג'מס בפתח תקוה
(צילום: יח"צ)
בנוסף, ועל אף הקשיים, החליטו לבוא בג'מס לקראת קהל הלקוחות גם במבצעים שונים כמו מלבי חינם על כל הזמנה של מנה עיקרית, קופון בסך 30 שקלים למזמינים דרך תן ביס, מארז מיוחד ליום העצמאות ועוד הפתעות . אך לא רק את הקהל החליטו לפנק במבשלת הבירה כאשר לפני מספר ימים עשרות ארגזי בירה במגוון טעמים נתרמו לצוותים הרפואיים במחלקות המיון ומיון קורונה של בית החולים בלינסון בעיר.

געגוע לצ'ייסר

אחד האנשים היותר מוכרים בסצנת הבילויים המקומית בפתח תקוה, הוא אלחנן פלהיימר (23), שמזמן כבר לא נחשב רק ה'בן של' עורך הדין וחבר המועצה לשעבר יעקב פלהיימר. פלהיימר ג'וניור משמש כיו"ר אגודת הסטודנטים בקריה האקדמית אונו, ובבחירות המקומיות האחרונות התמודד כיו"ר סיעת 'תכל'ס' שהורכבה מצעירים תושבי העיר.
3 צפייה בגלריה
אלחנן פלהיימר
אלחנן פלהיימר
אלחנן פלהיימר
(צילום: ריאן)
"יוצא לי לבקר לא מעט בברים בפתח תקוה באזור יכין סנטר", אומר אלחנן. "מלבד הבילוי באותם מקומות בשעות הערב, אני אוהב להגיע לאזור מדי פעם גם בשעות הצהריים לקיום פגישות על כוס בירה. אני מרגיש בבית בסצנת הבילויים בפתח תקוה וזה מנקה לי את הראש".
איך קיבלת את הבשורה על סגירת הבארים?
"מבאס מאוד. אנחנו חבר'ה צעירים וזה הזמן שלנו לצאת לבלות וליהנות, לפני שנכנסים לחיים ה'אמיתיים' שכוללים עבודה אינטנסיבית, משפחה וילדים וזה מאכזב שאין את זה".
איך השלמת את הפער הזה במהלך החודשיים האחרונים?
"לא הצלחתי, אפשר לומר שדי נגמלתי מאלכוהול בתקופה הזו. אם עכשיו תוך כדי שיחה היית אומר לי שאחד הברים באזור יכין סנטר נפתח הייתי רץ לשם. יש כאלו שטוענים שהמשבר יגרום לאנשים לבלות פחות אבל אני חושב שזה פחות נוגע לצעירים. צריך לראות את הטוב ולהסתכל תמיד על חצי הכוס המלאה".

שדרוג ברחוב שחם

האם אחרי שיסתיים משבר הקורונה, ברחוב שחם בפתח תקוה ייפתחו ברים ומקומות בילוי חדשים? בעירייה מסבירים השבוע כי אחרי שנים של הזנחה, הם פועלים לשדרוג אזורי הפנאי ברחוב שחם במרכז העיר, לצד פעולות שיווק שנועדו לעודד את הגעתם של בני הנוער למקום כדי להחיותם.
"עם פרוץ המשבר קידמנו מגוון יוזמות אשר מטרתם להיטיב עם העסקים בעיר ובתוכם גם עסקי הפנאי וחיי הלילה בתוך המגבלות", מסרו השבוע מהעירייה. "בין היתר, הוקם מטה לעסקים שסיפק מענה לשאלות על זכויות, הטבות ומידע כללי על ההגבלות וההנחיות של משרדי הממשלה. כמו כן, הוקמו פלטפורמות דיגיטאליות המרכזות מידע וכן מפרסמות את השירותים המוצעים ע"י העסקים השונים".