אמירה ידועה במשטרה היא ש"התפיסות הטובות ביותר קורות במקרה", וכך קרה גם השבוע. ביום שלישי, בשעה 21:00 בערב, הבחינה ניידת שהייתה בסיור שגרתי בנתניה ברכב מסוג BMW שעורר את חשדם, והשוטרים סימנו לו לעצור.
2 צפייה בגלריה
השלל שנתפס
השלל שנתפס
השלל שנתפס
(צילום: דוברות המשטרה)
נהג הרכב התמהמה מעט בעצירתו, ואז לפתע הבחינו השוטרים כי מתוך הרכב הושלכה חבילה שנאספה והתגלתה כ"תיבת אוצר". החבילה הכילה תכשיטים רבים, סכום כסף במזומן בסך 85 אלף שקלים, עשרות אלפי דולרים ועשרות אלפי יורו.
בחיפוש שביצעו השוטרים ברכב נתפסו גם כלים וציוד שעפ"י החשד שימשו את שני הנוסעים, תושב ראשון לציון בן 34 ותושב קרית מלאכי בן 37, כדי לבצע את הפריצה למקום ממנו נגנב הרכוש הרב ויקר הערך.
לדברי בעל הרכב, תושב קרית מלאכי, הוא מנעולן מוסמך, וכלי הפריצה שנתפסו ברכב משמשים אותו לעבודתו. "אבל אנחנו חושדים שהוא שינה את השם פורץ, למנעולן", אמר גורם במשטרה.
מה שמחזק עוד את תחושת המשטרה כי לא מדובר בכלי עבודה לפתיחת דלתות נעולות, היא העובדה שברכב נתפסו גם מכשירי קשר, כפפות, כובעים וגרביים שעפ"י רוב משמשים את הפורצים כדי להימנע מהשארת טביעות אצבע או שאריות DNA. כך גם מכשירי הקשר, אשר בניגוד למכשירי טלפון נייד, לא מאפשרים את איכונם של הפורצים במקום הפריצה.
2 צפייה בגלריה
הרבה מאוד כסף ותכשיטים ללא בעלים
הרבה מאוד כסף ותכשיטים ללא בעלים
הרבה מאוד כסף ותכשיטים ללא בעלים
(צילום המחשה: shutterstock)
גרסאות השניים, שנסעו ברכב יוקרה שבמשטרה תוהים מאיפה הגיע המימון לו, לא ממש שכנעו את השוטרים. דבריהם גם לא עשו רושם על בית המשפט שהאריך את מעצרם של השניים.
במקביל לכל אלה, למשטרה טרם הגיע אף אזרח כדי להתלונן על פריצה וגניבת הרכוש והכסף הרב, ובמשטרה ממתינים לו.
עם זאת, סביר להניח שהחזרת הרכוש לקורבן הפריצה תהיה בעבורו נחמה פורתא, מאחר והוא ככל הנראה יצטרך למסור הסברים גם לרשות המיסים על החזקת כסף כה רב במזומן, בניגוד לחוק הלבנת הון.
מעצרם של החשודים הוארך ב-3 ימים ועד היום. בדיון שהתקיים היום בבימ"ש השלום בפ"ת החשודים שוחררו בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית מלא ומוחלט למשך 5 ימים ועד ליום 23.11.20.