עובדת ניקיון (29), ששטפה מדרגות בבית החולים השרון, תובעת כעת בבית משפט השלום באשדוד פיצוי של עד 2.5 מיליון שקל מהמרכז הרפואי ומהחברה המעסיקה, אחרי שהחליקה ונפגעה בעמוד השדרה. האירוע התרחש לפני כשנתיים וחצי ולאישה נקבעו 19 אחוזי נכות לצמיתות.
2 צפייה בגלריה
 "כאבים עזים ובלתי נסבלים"
 "כאבים עזים ובלתי נסבלים"
"כאבים עזים ובלתי נסבלים"
(צילום המחשה: shutterstock)
בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד דותן לינדנברג, נטען כי בגלל תחזוקה לקויה, הפסים למניעת החלקה שסומנו על גבי שפת המדרגות היו שחוקים, מחוקים וחסרים בחלקם. לפני כשנתיים וחצי, בשעת בוקר מוקדמת בעת שטיפת הקומה הראשונה בחדר המדרגות בבית החולים, הפך השימוש במים את גרם המדרגות לחלק מאוד ולמסוכן. בהיעדר נעלי עבודה מתאימות ופסים למניעת החלקה, האישה החליקה וספגה חבלות בכל חלקי גופה.
בכתב התביעה נטען בנוסף כי היא פונתה לחדר מיון בבית החולים כשהיא מתלוננת על כאבי ראש, צוואר וכתף ימין. בבדיקות הדמייה הודגם כי היא סובלת מפגיעה עצבית בצוואר, בקע במספר חוליות בצוואר ובמספר חוליות באזור המתניים.
אורתופד מומחה מטעם התביעה קבע בחוות דעתו כי המנקה סובלת מנכות לצמיתות בגין הפגיעה בצוואר ובמתניים, ובשל פגיעה עצבית בצוואר. מומחה בתחום הפסיכיאטריה שבדק אותה קבע כי לנוכח מצבה הנפשי עקב התאונה היא ספגה פגיעה קשה במישור החברתי ומבחינה תעסוקתית מכיוון שמאז התאונה לא הצליחה לחזור למעגל התעסוקה. בנוסף, ועדה רפואית של הביטוח הלאומי קבעה כי היא סובלת מנכות לצמיתות בשיעור של 19 אחוז בשל פגיעה שורשית בצוואר ותגובה הסתגלותית.
2 צפייה בגלריה
עו"ד לינדנברג
עו"ד לינדנברג
עו"ד לינדנברג
(צילום: שירן ולק)
לטענת עו"ד לינדנבג, לפני התאונה היא הייתה האישה פעילה ועבדה בחריצות ובמסירות. "כתוצאה מהתאונה היא אינה מסוגלת להמשיך ולעסוק בעיסוקה הפיזי או בכל עבודה הכרוכה במאמצים פיזיים", הוא מוסיף. "בעקבות כך נגרמו, נגרמים וייגרמו לה הפסדי שכר ניכרים. מאז התאונה היא סובלת מכאבים עזים ובלתי נסבלים וממגבלות תנועה בצוואר, בכתף שמאל ובגב התחתון".
מבית החולים ומהחברה המעסיקה טרם נמסרו תגובות.