תושבים בראש העין דורשים לפנות את הטלפונים הציבוריים המוצבים ברחובות ולהתקין במקומם עמדות דפיברילטור. הם נותנים כדוגמה את פתח תקוה הסמוכה וערים נוספות כמו תל אביב ורמת גן, בהן הוסרו הטלפונים הציבוריים כבר בשנה שעברה.
2 צפייה בגלריה
טלפון ציבורי ביהודה הלוי פינת רחוב כלף
טלפון ציבורי ביהודה הלוי פינת רחוב כלף
טלפון ציבורי ביהודה הלוי פינת רחוב כלף
(צילום: הוד היקרי)
בימים האחרונים העלה תושב העיר פוסט בו תהה אם "לא הגיע הזמן להצטרף לשאר הרשויות שהסירו את הטלפונים הציבוריים מהרחובות?". דבריו הביאו לתגובות רבות מצד תושבים אחרים חלקם תומכות יותר וחלקן פחות בטענה כי מדובר בפריט נוסטלגי וכי ניתן לחייג דרכו במקרי חירום.
אלא שכאמור ברשויות רבות אכן פועלים ופעלו בנושא כשכבר בשנה שעברה יצאו בתל אביב וברמת גן במבצע להסרת הטלפונים, בדומה לשכנה פתח תקוה אז התייחס לכך ראש העירייה המקומית רמי גרינברג והסביר כי "הטלפונים הציבוריים הפכו למפגע חזותי ותנועתי".
קראו גם:
גם במשרד התקשורת הוציאו בחודש פברואר האחרון קול קורא להסרת הטלפונים והסבירו כי "נוכח השימוש ההולך ופוחת בשימוש בטלפונים הציבוריים, העלייה בצריכה בשימוש של מכשירי טלפונים סלולריים, שיפור הפרישה הארצית ברשתות הסלולר, המאפשרים תקשורת נוחה וזולה ובהמשך לפנייתם של בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ ושל גורמים בשלטון המקומי, המשרד שוקל הסרתם של טלפונים ציבוריים במרחב הציבורי". יחד עם זאת ציינו כי נשקלת אפשרות להשאיר טלפונים במקומות חיוניים בהם אין חלופות אחרות.
2 צפייה בגלריה
טלפון ציבורי ביהודה הלוי פינת רחוב כלף
טלפון ציבורי ביהודה הלוי פינת רחוב כלף
טלפון ציבורי ביהודה הלוי פינת רחוב כלף
(צילום: הוד היקרי)
"אני מנסה לחשוב מתי ב3-4 שנים האחרונות ראיתי מישהו עושה שימוש בטלפון הציבורי", אומר כותב הפוסט אור היקרי. "בשנים האחרונות מי שהיה עושה בהם שימוש הם בעיקר העובדים הזרים אבל גם להם יש היום טלפונים חכמים. אין צורך בהם והם סתם תופסים מקום במרחב הציבורי".
מה אתה חושב שצריך לעשות במקומם?
"ראיתי כמה רשויות שלקחו את הנושא צעד קדימה ובגלל שבעמודים הללו יש תשתיות של תקשורת, הפכו את המקום לעמדת דפיברילטור. אני חושב שזו יוזמה מבורכת וראיתי בתגובות שיש עוד תושבים שחושבים כך. בבניינים חדשים רבי קומות הם מותקנים כחלק מהבניה, אז למה שלא יוצבו כאלו ברחוב?"
אתה יכול להבין את אלו שמוצאים בהם משהו יפה ונוסטלגי ולכם מעוניינים להשאיר אותם?
"יש אנשים שהתנגדו גם לטרקטור כשהחלה המהפכה החקלאית אבל אני לא רואה אף אחד שחורש היום עם פר. יש דברים שצריך להתקדם בהם. נכון שזה נחמד ונוסטלגי, אבל השטח הציבורי הוא דבר חשוב ויקר במיוחד שיש כאלו שרוכבים בהם על דו גלגלים חשמליים".
לכל העדכונים - חדשות ראש העין