תושבים בראש העין מוחים על מצב החינוך המיוחד בעיר וטוענים כי העירייה אינה משקיעה תקציבים ולא פותחת מספיק כיתות עבור תלמידים מוגבלים ובעלי לקויות. מחאה שתוכננה להיערך השבוע בנושא נדחתה בשלב זה בשל הסגר והתחלואה הגבוהה.
1 צפייה בגלריה
חזרה מלאה
חזרה מלאה
כיתה
(צילום המחשה: עיריית חולון)
התושבים בעיר טוענים כי לתלמידים בעלי לקויות ומגבלות כאלו ואחרות אין מספיק פתרונות בעיר וחלקם הגדול נאלץ לנדוד לערים אחרות. דוגמא לכך מציג תושב העיר בשם ירון כהן שעבר להתגורר בראש העין לא מכבר ולו שני ילדים בחינוך המיוחד. "בני בן ה-8 זקוק לכיתה קטנה מאחר והוא בעל לקות למידה. הוא שובץ בבית הספר נופרים אך שם לומדים איתו תלמידים עם בעיות התנהגותיות והוא סובל מכך. יצרנו קשר עם כל הגורמים הרלבנטיים במערכת החינוך העירונית ופשוט התישו אותנו".
אילו תשובות קיבלתם?
"הבנו שיש שתי כיתות ב' קטנות בכל העיר. אחת בנופרים והשניה בחינוך הדתי. לא אשלח את בני לחינוך דתי כי אני אדם חילוני. גם את כל הטיפולים הפרא רפואיים לא קיבלנו, תחילה בטענה כי אין תקציב לכך ולאחר מכן בטענות כאלה ואחרות. החלטתי לפנות לעורכת דין שתנסח לי בקשה ללימודי חוץ אבל היא סורבה על ידי העירייה ופשוט הגעתי למבוי סתום.
קראו גם:
"פנו אליי אמהות נוספות שיש להם ילדים בעלי מוגבלות פיזית, מוגבלות שכלית, ואין מוסד בעיר שיכול לתת להם פתרון. שולחים אותם לבני ברק, לפתח תקוה, או לערים סמוכות אחרות. מטרטרים ילדים כי אין מספיק כיתות, אין מספיק תקציבים וכנראה שזה לא בסדרי העדיפויות של העירייה. לא מספיק הקשיים שהילדים עוברים אז הם צריכים גם לסבול נסיעות ארוכות פעמיים ביום".
מה בכוונתכם לעשות?
"תוכננה להיערך הפגנה השבוע אך בשל הסגר נאלצנו לדחות אותה. לא הייתה לנו ברירה. חשוב לי לומר, שגם אם יגידו לי 'קח מה שאתה רוצה' אני אגיד תודה רבה אבל לא אפסיק להילחם עד שישחררו תקציבים ויבנו כיתות ומוסדות לחינוך המיוחד בעיר".
מהעירייה נמסר: "המקרה של אותו תושב מוכר לעירייה, הפנייה נבדקה ונשלח מענה לפונה. מחמת צנעת הפרט, לא נוכל למסור פרטים".