במסגרת פעולות האכיפה של משטרת ישראל לשמירה על בריאות הציבור מפני נגיף הקורונה בתחילת השבוע, הגיעו שוטרים לאולמות אירועים בטירה ובכפר קאסם.
עם הגעת השוטרים לכפר קאסם, הם הבחינו כי באולם נכחו כ-150 אנשים וזאת בניגוד לצו בריאות העם בעניין נגיף הקורונה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: גיל לרנר)
עוד נמצא על ידי בקר הרישוי של תחנת המשטרה בעיר, כי אולם האירועים פועל ללא רישיון עסק ומביקורת שנערכה במקום לא מולאו תנאי הרישוי משום שלא הוצב מאבטח וזאת בניגוד לסעיף 14 לחוק רישוי עסקים, התשכ"ח-1968.
בעקבות כך פתחה משטרת ישראל בחקירה. כבר למחרת בוצע שימוע לבעל בית העסק על ידי מפקד תחנת המשטרה בעיר, בשל כך שהפר הוראה חוקית של הצו וביצע עבירה של הפצת מחלה מדבקת, הפעלת בית העסק ללא רישיון עסק וללא קבלת אישורים מגורמי הרשויות. במהלך השימוע הוחלט ע"י מפקד תחנת המשטרה כי בית העסק ייסגר למשך 21 ימים ועד ליום 4.4.20. החקירה תימשך ברישוי עסקים של המשטרה.
בטירה, הגיעו שוטרים לאולם אירועים באזור התעשייה בעיר והבחינו כי באולם נכחו כ-700 משתתפים וזאת בניגוד לצו.
בנוסף, שוטרים הבחינו כי בעל האולם הפר את תנאי הרישוי בכך שלא הציב מאבטח בכניסה לאולם.
בעקבות כך, נפתחה חקירה במשטרת ישראל ובעל בית העסק זומן לשימוע בתחנת המשטרה. במהלך השימוע ולאחר שנמצא כי בעל בית העסק הפר הוראה חוקית, פעל ללא רישיון וללא אישורים מגורמי הרשויות, באופן המעיד על סכנה לשלום הציבור, הוחלט כי אולם האירועים ייסגר למשך 30 ימים ועד ליום 14.4.20.
מהמשטרה נמסר: "במכלול השיקולים שנשקלו במהלך השימוע, גבר אינטרס השמירה על שלום הציבור ובריאותו על גבי חופש העיסוק ופגיעה בפרנסת בעל בית העסק. משטרת ישראל קוראת לבעלי בתי העסק להישמע להוראות משרד הבריאות על מנת שלא להוות סכנה לשלום הציבור ובריאותו ולא לאפשר התקהלות מעל המותר בצו משרד הבריאות".