מחמם את הלב: בעקבות התפשטות נגיף הקורונה שהביאה לסגירת מוסדות החינוך עד יעבור זעם, עיריית ראש העין בשיתוף עם הנהגת ההורים היישובית עמלים בימים אלו על אספקת מחשבים לילדים שידם אינם משגת.
"היוזמה נולדה מאחר והלמידה מרחוק היא שיטת הלימוד כרגע, ולהשתמש בה בלי שתלמיד יחזיק מחשב זה קצת לא אפשרי", אומר אילן לוקוף, יו"ר הנהגת ההורים היישובית בראש העין. " אם יש משפחה שנחשבת לנזקקת על ידי גורמי הרווחה ואין ברשותם מחשב, אנחנו עושים סלטות באוויר כדי ליצור מצב שאותה משפחה תקבל אחד כזה".
1 צפייה בגלריה
(מחשב לכל ילד (צילום: shutterstock))
אז כיצד הדברים עובדים? לוקוף מסביר כי "האתגר קודם כל הוא להגיע לכל אותם אנשים. לשם כך אנחנו עורכים בדיקה מול הרווחה בעירייה ובמקביל מול אגף החינוך ומנהלות בתי הספר. לאחר מכן ישנם 2 אפיקים של קבלת המחשבים. הראשון באמצעות תרומות וכבר נתרמו כ-15 מחשבים כשיו"ר הנהגת ההורים בבית הספר 'רונה רמון', יפים כצמן, פתח מעבדת מחשבים בביתו שם הוא משמיש את אלו שהגיעו תקולים במעט. האפיק השני הוא קבלת מחשבים מבתי הספר בהשאלה כשההורים חותמים על טופס התחייבות בעת קבלתו. גם כאן נמסרו כבר עשרות מחשבים והפרויקט בעיצומו".
עם אילו אתגרים אתם נאלצים להתמודד במסגרת הפרויקט?
"יש משפחות שבאופן די הגיוני אם אין להם מחשב אין להם גם אינטרנט, ואז הם צריכים לדאוג לכזה. אז במידה ואין באפשרותם להתחבר דרך חברה כזו או אחרת, אנחנו ממליצים להתחבר דרך נקודה חמה או אולי לפנות לשכנים ולהתחבר באמצעות ה–wi-fi שלהם".
למרות זאת בטוח יו"ר הנהגת ההורים כי מדובר ב"מיזם מצוין. היוזמה היא אמנם של הנהגת ההורים, אבל העירייה הייתה צריכה להיות עם פתיחות כדי לאפשר את חלוקת המחשבים ואני שמח שהיא הרימה את הכפפה יחד עם אגף החינוך והרווחה. לקח קצת זמן להתניע את התהליך אבל אני שמח שכולם הבינו את החשיבות שלו והלבבות נפתחו".
עומר שכטר, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: "יש חשיבות עליונה שכל ילדה וילד יוכלו ללמוד מרחוק, לשמור על שגרה לימודית ועל קשר רציף עם צוותי ההוראה והחברים לכיתה. מטרת הפרויקט שיזמנו היא שאף ילד לא ישאר מאחור בלמידה מרחוק ולכן החלטנו לעשות שימוש במחשבים שנמצאים בבתי הספר על מנת לסייע לתלמידים שאין ברשותם מחשב".