עמותת אזרחים למען אוויר נקי מודיעה כי במהלך היומיים האחרונים היא קיבלה עשרות דיווחים על ריחות שריפה חריפים מתושבי כפר סבא, הוד השרון, ראש העין והאזור.
1 צפייה בגלריה
זיהום אוויר משטחי הרשות הפלסטינית
זיהום אוויר משטחי הרשות הפלסטינית
זיהום אוויר משטחי הרשות הפלסטינית
(צילום ארכיון: אזרחים למען אוויר נקי)
קראו גם >>>
בחלק מהדיווחים נמסר על צריבות בעיניים וקשיי נשימה. על פי ההערכה מקור הריחות הוא באתרי פסולת בוערים בשומרון וקיים חשש כבד שלאוויר נפלטים רעלים מסוגים שונים הפוגעים באופן קשה בבריאות הציבור. העמותה פנתה אל המנהל האזרחי בדרישה לפעול להפסקת המפגע.
כזכור, לפני כחודש פרסמנו כי חברת טרקפאר, הנמצאת מזרחית לנווה ימין לכיוון מזרח העיר נקנסה בסך 365,680 שקלים בשל שריפת פסולת בתחנה פיראטית: "בתוך התחנה נערמה פסולת בניין גרוסה, יריעות ניילון, פלסטיק, עץ ומתכות שגרמו לזיהום חמור".
יניב בלייכר, יו"ר אזרחים למען אוויר נקי: "אנחנו קוראים למשרד להגנת הסביבה, למשטרת ישראל ולשאר גורמי האכיפה להמשיך לפעול למיגור תופעת שריפות הפסולת, שממנה סובלים תושבי האזור באופן יום יומי. רק לאחרונה פרסם המשרד להגנת הסביבה כי שריפות פסולת אחראיות ל-62% מפליטת החומרים המסרטנים לאוויר בישראל. עמותת אזרחים למען אוויר נקי קוראת להצבת מיגור התופעה בראש סדר העדיפויות של המשרד להגנת הסביבה".