פתיחת סניף מקדונלד'ס בשפיר סנטר בשבתות מעוררת הדים ברחבי העיר: לצד תושבים שמרוצים מהעניין, ישנם אחרים שלא עוברים על כך לסדר היום. היום שלח סגן ראש העירייה בעבר והפעיל החברתי חנניה צפר, מכתב לראש העירייה שלום בן משה בו הוא מבקש "למנוע את פתיחת המסעדה בשבת".
1 צפייה בגלריה
מקדונלד'ס שפיר סנטר ראש העין
מקדונלד'ס שפיר סנטר ראש העין
מקדונלד'ס שפיר סנטר ראש העין
(צילום: מקדונלד'ס ישראל)
לטענתו של צפר, פתיחת המסעדה בשבת הינה פגיעה ברגשות התושבים ובניגוד לרצון רבים מתושבי השכונה. "הפגיעה בסטטוס קוו הקיים, בפתיחת עסקים בשבת תגרור מלחמת דת מיותרת ותביא ציבור גדול להחרמת כל המתחם 'שפיר' כולו ולדעתי יפה שעה אחת קודם", כתב סגן ראש העירייה לשעבר.
צפר הוסיף ל'מיינט ראש העין' כי "מבדיקה שנעשתה עולה כי רוב תושבי השכונה שומרי דת ומסורת. 95 אחוז צמים בכיפור, בונים סוכה ולא אוכלים חמץ. שומרי כשרות נזהרים מאכילת שקצים וטריפות, עורכים ברית מילה, נישואין כדת משה וישראל וכן קבורה יהודית. לבושם החיצוני אינו מעיד על הפנימיות שבהם מוגדרים כיהודים גאים שאוהבים את העיר, אז מדוע לא להתחשב ברגשות התושבים, אנשים טובים בעלי השכלה שחפצים בהשבתת המסחר ביום מנוחה?".
יש לציין כי זהו הסניף השני של מקדונלד'ס בעיר, כשהראשון שנפתח בלב אפק הינו כשר וסגור בשבתות. לנוכח עובדה זו, ולאור סגירתם של מרבית העסקים בשבת בראש העין, לא מעט תושבים הביעו מנגד את שביעות רצונם עם פתיחת הסניף החדש של הרשת. "מי שלא רוצה ללכת בשבת שלא יילך", כתבה אחת התושבות ברשת החברתית ואחר הוסיף "ראש העין היא לא עיר דתית כמו אלעד, יש בה גם חילונים".
קראו גם:
מרשת מקדונלד'ס נמסר בתגובה כי "בראש העין פועלים עתה שני סניפים. אחד כשר ואחד לא. אנו סבורים שזהו פתרון מצוין העונה על רגשות כלל הציבור וצרכיו".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "בראש העין ישנו ציבור רחב ומגוון של קהילות. במשך שנים רבות יש נוהג קבוע לפיו לא מתקיימת פעילות של עסקים בשבת בשכונות בעיר הקיימת בה הציביון הוא בעיקר של אוכלוסייה דתית מסורתית. בד בבד, בפסגות מופעל בשבת מזה כעשור מועדון ספורט ובית קפה ואין מניעה לכך. נמשיך לשמור על המצב כאמור. נושא הכשרות הינו עניין פרטי של בעל העסק ובאחריותו".
לעדכונים - חדשות ראש העין