בשורה טובה לתושבי ראש העין: תוכנית להעתקת מסדרון החשמל, הכולל קווי מתח גבוה, מחוץ לראש העין, יוצאת לדרך.
1 צפייה בגלריה
שלום בן משה
שלום בן משה
שלום בן משה
(צילום: דוברות ראש העין)
"בעקבות דיון חירום שיזמתי בות״ל, מנהל התכנון וחברת החשמל - הוחלט על קידום התוכנית להעתקת מסדרון החשמל אל מחוץ לראש העין", כך הודיע היום (רביעי) ראש העירייה, והוסיף: "סוכם כי בזמן הקרוב תתקיים ישיבה במינהל התכנון לקביעת לוחות זמנים כדי לקדם את התוואי המזרחי מעבר לקו הירוק, שהוא התוואי המועדף על ידינו ועל ידי חברת החשמל".
עוד סוכם שקידום התוכנית להעתקה יהיה בלתי תלוי ובלתי מותנה בטיפול של מינהל התכנון בפרוייקטים הקשורים לרשת החשמל הארצית.
עוד ציין ראש העירייה ואמר כי, "הדרישה לקשור את ראש העין לפריסת קווי מתח ארצית לא הייתה מקובלת עליי, נלחמנו, לא ויתרנו ובזכות נחישות ועבודת מטה מקצועית - מנהל התכנון וחברת חשמל קיבלו את עמדתנו שאסור לקשור בין הפעילות ברשת החשמל הארצית למסדרון החשמל בראש העין.
מסדרון החשמל הינו מפגע סביבתי למעלה מ-30 שנה והינו בזבוז עצום של שטח שיכול להיות מנוצל לפארקים ושטחי מסחר ואנו נחושים לפעול בכל הכלים על מנת לוודא את העתקתו. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר בפעילות תשתית לאומית מורכבת, שתיקח זמן, אך אנו לא נרפה עד אשר תסתיים".
ראש העירייה הסביר כי במקביל קיים שיחות עם רשות הטבע והגנים, "שהביעו הסתייגות לתוואי המזרחי בנוגע לנדידת הציפורים וזאת לאחר שחברת החשמל הודיעה בוועדות השונות שיש לה פתרונות מקצועיים ומעשיים להסתייגות זו. עקב כך ביקשתי מהרט״ג שיסירו את הסתייגותם לתוואי המזרחי בכל הקשור לנדידת הציפורים".