מהומה הבוקר (חמישי) בבית משפט השלום בפתח תקוה, עם פתיחת המשפט של הסייעת לירז תפארת נתן מפרשת כרמל מעודה.
(צילומים: באדיבות ההורים)
לטענת הורים זועמים שהגיעו אל המקום, מאבטחים התעמתו ודחפו אותם. יצויין כי זוהי הפעם הראשונה שההורים פגשו את הסייעת מזה שנה.
לדברי ההורים, תפארת נתן הגיעה מלווה בארבעה מאבטחים, מה שעורר עוד יותר את זעמם של ההורים.
ההורים והפעילים הטיחו בה את המקרים בהם היא מואשמת: "בואי תסתכלי לי בעיניים. ישבת על הבת שלי והתנהגת כאילו כלום".
עם תחילת הדין עורך דינה, קובי פלומו, ביקש דחיית הליך הפלילי בטענה כי לא הצליחו להיפגש עם הפרקליטות כשהיא מצדה לא הביעה התנגדות לפגישה כדי לבדוק האם יש אפשרות לגישור.
בשלב זה המשפחות התפרצו בבכי על כך ועל האפשרות לדחייה בטרם החל ההליך.
1 צפייה בגלריה
מהומה בבית משפט השלום בפתח תקוה
מהומה בבית משפט השלום בפתח תקוה
מהומה בבית משפט השלום בפתח תקוה
(צילום: באדיבות ההורים)
ניקול דניאל פנתה לשופטת: "כבר שנה מאז התפוצצות הפרשה ומדברים על זכות הנאשמת ודחיות. אני שואלת אותך מה הזכות של הילדים שלנו?". השופטת אליאנה דניאלי הגיבה כי כך עובדת מערכת המשפט והיה חשוב לה שיהיו בדיון למרות הגבלות הקורונה.
בתום הדיון הוצאה לירז תפארת נתן, כשהיא מלווה על ידי 4 מאבטחים ששכרה מראש. "המאבטחים הפרטיים התנהגו בצורה ברוטלית ודחפו את ההורים מה שיצר המולה רבה בין פעילים למאבטחים הפרטיים", טענו ההורים.
הבוקר החל ההליך הפלילי נגד לירז תפארת נתן, הסייעת בגן "בייבי לאב" אותו ניהלה כרמל מעודה בראש העין. כתב האישום נגדה הוקרא בדיון שיתקיים בבית משפט השלום בפתח תקוה.
כזכור, תפארת נתן, תושבת פתח תקוה, נעצרה לחקירה במסגרת הפרשה שטלטלה את המדינה וחשפה מעשי התעללות קשים בפעוטות חסרי אונים בגן אותו ניהלה מעודה בראש העין. היא נחקרה בתחילה ושוחררה בתנאים מגבילים, אך לאור ראיות וסרטונים נוספים, החליטו בפרקליטות להעמידה לדין ולהגיש נגדה כתב אישום בגין תקיפת קטין והפרת חובת דיווח.
כתב האישום כולל 8 סעיפי אישום על תקיפת חמישה ילדים בגן. בין היתר בגין הנחת רגליים על קטינה תוך שהיא סוטרת לה, שילוב ידיים בכח רב, גרירה והטחה ברצפה, הושבת ילדים על כיסאות כשגב חולצתם מולבש על משענת כיסא כדי למנוע מהם לזוז, העמדת ילדה בפינה מול הקיר למשך שעות, תוך מניעת ארוחת בוקר, הכאה ומשיכת ראש ילד לאחור ועוד.
פורסם לראשונה: 10:33, 21.05.20