העליה בתחלואה: עומס גדול נרשם בימים אלו במחלקת הקורונה בבית החולים בילינסון, שערוך לפתיחת קומה נוספת בחניון עבור החולים בנגיף. "הצוות על סף קריסה", אומר גורם בבית החולים.
1 צפייה בגלריה
(בית החולים בילינסון | צילום: גיל לרנר)
קראו גם:
לדבריו של אותו גורם, כרגע מאושפזים במחלקת הקורונה אשר נמצאת בחניון בית החולים, כ-50 נדבקים במצבים שונים כשבימים הקרובים כאמור, צפויה להיפתח קומה נוספת לטובת חולי קורונה נוספים.
במקביל, על פי נתוני משרד הבריאות, לא פחות מ-238 אנשי צוות בית החולים נמצאו מאומתים לנגיף או שוהים בבידוד. מכל בתי החולים בארץ, רק בבית החולים שערי צדק בירושלים המספר גדול יותר ועומד על 254. בבית החולים השרון ישנם 87 אנשי צוות מאומתים ובבידוד.
"התחושות קשות", אומר אותו גורם בבילינסון. "אנחנו מנסים לעזור אבל לא תמיד ישנה אפשרות להגיע לכל מטופל מיד כשהוא פונה בשל העומס במחלקה. אם מטופל מבקש משהו, אפילו כוס תה, לא בטוח שיקבל באותו רגע. בשל העומס, מוקפצים גם רופאים ממחלקות אחרות שמגיעים לתגבר ללא הפסקה".
מה ההבדל למעשה בין גל התחלואה הראשון, השני לבין זה הנוכחי?
"ההבדל הוא בעיקר במי שמגיע אלינו. אם בפעמים הקודמות היו אלו בעיקר מבוגרים, היום מגיעים גם צעירים יחסית ובמצבים קשים יותר".
מה ההסבר לזה לדעתך?
"קשה לומר בוודאות. כנראה בעקבות חוסר הקפדה על ההנחיות בתקופה האחרונה בתוספת חג המולד וחג החנוכה. גם המטופלים עצמם לא תמיד יודעים היכן וממי נדבקו, וכל זה על רקע מבצע החיסונים. כרגע, כל משמרת של איש צוות במחלקה מורגשת היטב".
מבית החולים נמסר כי, "לאור העלייה בתחלואה, במרכז רפואי רבין ממשיכים לקלוט חולים מכל רחבי הארץ. בבילינסון פותחים במתחם האשפוז התת- קרקעי קומה נוספת לקליטת חולים נוספים והגדלת היקף האישפוז. ובשרון פותחים מחלקה נוספת ייעודית לטיפול בחולי קורונה. סה"כ עתודת המיטות הנוכחית במרכז הרפואי עומדת על 200 בבילינסון 144 מיטות כולל יולדות, ובשרון 80 מיטות. עפ"י הצורך עתודה המיטות תוגדל בהמשך".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה