הזמן עבר אך לא השתנה דבר: שנה חלפה מאז הדיווחים על גל פריצות ברחוב קשת בשכונת נווה אפק ושוב תושבים מלינים על פריצות לבתים ברחוב. לפי הטענות מדובר על שלושה בתים שנפרצו ברחוב בשלושת השבועות האחרונים.
1 צפייה בגלריה
סימני הפריצה
סימני הפריצה
סימני הפריצה
(צילומים: פרטי)
כאמור, לפני שנה בקירוב דיווחנו אודות תלונות תושבים בשכונת נווה אפק על פריצות למספר בתים ברחוב קשת הסמוך ליער. בעירייה אמרו אז בעקבות אותם מקרים כי " אגף הביטחון והפיקוח מתגבר את פעילות הביטחון השוטף בתיאום עם משטרת ראש העין גם בימים אלה".
אלא ששנה חלפה ושוב תושבים מספרים על גל פריצות לבתיהם. "ביום שישי האחרון לאחר השעה 23:00 הגיע גנב לבית הוריי ברחוב, נכנס דרך הגדר וניסה לפתוח את הוויטרינה מכל הכיוונים", מספר בנם של הזוג, תושב ראש העין אף הוא. "בסופו של דבר הוא הצליח להיכנס, עלה לקומה העליונה, ואז, אבא שלי שהתעורר מהרעשים פתח את דלת החדר. ברגע שהפורץ הבחין בו הוא רץ החוצה בלי לקחת כלום. אני ידעתי על כך רק לאחר מכן מחבר שלי שעבר ליד הבית שלהם וראה משטרה במקום".
מה עבר לך בראש שהוא סיפר לך?
"בעיקר כעס. כלפי המשטרה, העירייה וכל מי שקשור לביטחון בעיר. מישהו זר טייל בבית של ההורים שלי ויכל לעשות להם משהו. אבא שלי בן 65 ובנס זה נגמר בלי אלימות פיזית. איך יכול להיות שבשלושה שבועות פורצים לשלושה בתים ולא נעשה דבר? אין סיור, אין ניידות אין כלום".
קראו גם:
כיצד פעלת?
"יצאתי לכיוון היער, הבחנתי בשלושה רכבים חשודים והעברתי את המספרים שלהם למשטרה. אני אחכה לגנבים יום ולילה כדי לתפוס אותם בעצמי, זה לא יכול לעבור בשתיקה. אשקיע את מיטב כספי כדי לגרום לשינוי בנושא הביטחון על ידי הפצת פלאיירים ושלטים כדי שכולם ידעו מה קורה כאן".
תושבת אחרת ברחוב מספרת כי לפני שבועיים פרצו לביתם בעת שיצאה עם בעלה מהבית בשעות הערב. "כשחזרנו, ראינו מבחוץ שיש אור בתוך הבית אבל ידענו שכיבינו אותו לפני כן. נכנסנו פנימה וראינו את כל הבלגן".
מה ראיתם למעשה?
"הם הפכו הכל. בגדים, ניירת.. גנבו לי את התיק עם כל המסמכים, תעודות מזהות, ולקחו גם בשמים ותכשיטים.
"פנינו למשטרה ולקח להם שעה וחצי עד שהגיעו. זו ממש חוצפה. אמרו לנו 'אל תיגעו בכלום, מחר יבואו לקחת טביעת אצבעות'. כשהגיעו למחרת אמרו שאין טביעות כי הגנבים היו עם כפפות כנראה. המשטרה והעירייה לא עושות דבר. יש גניבות על ימין ועל שמאל ולא רק ברחוב שלנו. הרחוב שלנו פונה ליער החשוך ומשם מגיעים הגנבים".
עד כמה נפגעה תחושת הביטחון שלכם?
"התחושה היא של פחד. אנחנו משלמים אגרת שמירה כחלק מהארנונה ולא מקבלים שום דבר בתמורה. אין פטרולים, אין תאורה לכיוון היער וכנראה שיש חוליות של גנבים שפשוט עוקבות אחרינו. מפחיד לצאת מהבית גם בשעות היום כי הם גונבים בכל שעות היממה.
גורם לכם לחשוב לעזוב?
"מה? אני אברח? זה לא פתרון. אנחנו שנים פה, הילדים גרים כאן כדי להיות קרובים אלינו, אז מה? אעזוב הכל ואלך? לא נעשה את זה אבל זו תחושה ממש לא נעימה".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בבדיקה, למן תחילת השנה לא דווח על ריבוי אירועי התפרצות לדירה/בית ברחוב הקשת בראש העין.
"יחד עם זאת, כל אירוע התפרצות מטופל בנחישות ובמקצועיות ומבוצעות כלל הפעולות המבצעיות שתכליתן מניעת העבירות ובמקביל מבוצעות כלל פעולות החקירה שתכליתן להביא לגילוי העבריינים ומיצוי הדין עמם. כך עשינו וכך נמשיך לעשות".
לכל העדכונים - חדשות ראש העין