לפעיל החברתי דותן נווה נמאס: נווה שמתגורר ברחוב שייקה אופיר בשכונת פסגות אפק, טוען שכמעט נדרס על ידי רכב שיצא במהירות מאחד מחניוני הבניינים הסמוכים והוא מבקש לסמן את המדרכות דרכן עוברים הרכבים ביציאה מחנייתם כדי למנוע אסון.
1 צפייה בגלריה
חניון בפסגות אפק
חניון בפסגות אפק
חניון בפסגות אפק
(צילום: דותן נווה)
"המקרה הזה הביא אותי למסקנה שלמעשה המדרכה בכניסות לחניונים בבניינים רבי קומות הפכה לכביש",אומר נווה. "באזור כאן יש תנועה ערה של רכבים שיוצאים ונכנסים לחניה וילד שהולך או נוסע באופניים לא תמיד ער לסכנה ומסתכל היטב אם מגיע רכב או לא. זאת בניגוד לחניה פרטית ששם ניתן לראות אם הרכב ישנו או לחילופין חניה בבניין מגורים נמוך ששם אין כמות כלי רכב גדולה".
מה ניתן לעשות אם כך?
"ברמת העיקרון יש פתרון בדמות מנהרות שמובילות את הרכבים לחניה כך שהם לא עוברים על המדרכה. זה מיושם בבניינים בתל אביב ומקומות נוספים, אך לרוב הקבלנים חוסכים בעליות שלהם ושל הדיירים ולא מקימים אותן. המטרה שלי שיהיה סימון כלשהו על המדרכה, שיזכיר גם להולך הרגל או לרוכב האופניים וגם לנהגים שיוצאים מהחניון לשים לב יותר".
בדקת את האפשרויות הללו עם העירייה?
"ביקשתי מהעירייה פתרון כלשהו , סימון כלשהו אפילו על חשבון התושבים כדי שיגביר את תשומת הלב, שתהיה אקסטרה בטיחות. במקום לחכות שתהיה תאונה ואז יחשבו למה ואיך קרה בואו ניערך ונמנע זאת".
(בעיית החניונים בראש העין. קריין: דותן נווה)
"העירייה בדקה עם משרד התחבורה והם אמרו שבמדרכה אין אפשרות לסימן כלשהו, בעיקר כי אין התייחסות לכך בחוק. יועץ הבטיחות של העירייה הציע להניח ערוגות בצידי הכניסה לחניון כדי שנהג שיגיע יראה אותן ויזהר אבל זה לא פתרון בטיחותי שיתריע. הוא הוסיף ואמר כי בתכנון צריך למצוא דרך שיהיה שדה ראיה רחב יותר גם להולכי הרגל וגם לרכבים. מאחר ובמצב הנתון אין אפשרות להגדיל את שדה הראיה צריך למצוא פתרון אחר. הילדה שלי בת ה-9 שאמורה ללכת בבטחה לבית הספר לא אמורה לחצות כביש אבל למעשה היא חוצה שני כבישים שאלו היציאות והכניסות לחניונים וצריך למצוא פתרון".
מעיריית ראש העין טרם התקבלה תגובה.