סגן הדר דניאל מפקדת מחלקה של תצפיתניות בגדוד האיסוף הקרבי 869 מצטיינת נשיא לשנת 2021.
1 צפייה בגלריה
סגן הדר דניאל
סגן הדר דניאל
סגן הדר דניאל
(צילום: דובר צה"ל)
הדר נולדה וגדלה בראש העין. את החשיבות שבפעילות המודיעינית בגזרת לבנון היא ספגה מהבית, אביה פיני דניאל היה קצין מודיעין בגבול לבנון ונלחם במלחמת לבנון הראשונה, שירת עד גיל 60 במילואים. ואחיה משרת בחיל המודיעין.
לפני הצבא היא התנדבה במספר רב של מסגרות: במרכז עליה אתיופי, קייטנה של משפחות קשות יום ואצל משפחה שילדיה חיים עם מוגבלות. כשלא עברה את המיונים למודיעין חשבה על איך היא תוכל להשפיע על הביטחון של מדינת ישראל והחליטה שהיא הולכת להיות תצפיתנית בגבול לבנון.
הדר התגייסה לקורס תצפיתנית שובצה בגדוד 896 הפועל בגזרת לבנון. אחרי חצי שנה כתצפיתנית יצאה הדר לקורס קצינים ובכך המשיכה את הדרך המשפחתית של קצינים בצה"ל.
קראו גם:
שסיימה את קורס הקצינים היא שובצה במצפה עדי וכך חזרה לגבול לבנון אבל הפעם כמפקדת מחלקה. בקיץ 2020 בשבועות הראשונים לפיקודה החלה ההתראה על גבול לבנון, הדר והחיילות החדשות שלה היו צריכות להיכנס ישר למים העמוקים ולדעת שכל הכוחות תלויים בתצפיות שהן מביאות. הדר מספרת שזה לא היה קל. רוב הבנות לא מבינות את החשיבות של התפקיד ולא רוצות להיות תצפיתניות. המטרה שלה זה להיות שם בשבילן "זה כמו להיות אמא ל60 בנות גם שקשה שרבים עם ההורים החברות או החבר אני תמיד שם בשבילן".
כשהדר קיבלה את ההודעה על קבלת מצטיינת הנשיא היא התרגשה מאוד המשפחה שלה כל שנה יושבת יחד לראות את טקס מצטייני הנשיא, והם תמיד חלמו להיות חלק מהטקס וכאשר סיפרה למשפחתה הם מאוד מאוד התרגשו ומחכים בפעם הראשונה להיות לא רק כצופים מן הצד.