ביום חמישי הקרוב (8.7) בשעה 15:00 ייקרא בבית המשפט המחוזי בלוד גזר הדין של הגננת המתעללת כרמל מעודה.
מעודה הורשעה בדצמבר 2020 ב-17 סעיפי התעללות ותקיפה של 11 פעוטות בגילאי 3 חודשים עד 3 שנים בין התאריכים 16 ביוני 2019 ל-27 במאי 2019.
הפרקליטות ביקשה מביהמ"ש לגזור על מעודה 14 שנות מאסר בפועל.
1 צפייה בגלריה
(כרמל מעודה. צילום: מתוך אתר ynet)
בשעה 14:00 תתקיים הפגנה בהובלת מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך מחוץ לביהמ"ש בלוד של מאות הורים, פעילים, משפחות, כאות לשנתיים של מאבק בלתי פוסק, רגע לפני כניסה לדיון, אז יקריא השופט עמי קובו את גזר הדין בפני ההורים
ביוני 2019 התפוצצה פרשת התעללות חמורה בפעוטות שביצעה הגננת המורשעת כרמל מעודה כשלצדה הסייעת לירז תפארת נתן שמשפטה עוד מתנהל בביהמ"ש השלום בפתח תקווה. הפרשה זעזעה כל כך וב- 7.7.19, יצאו 60 אלף הורים ברחבי הארץ להפגין ולמחות כנגד מעשיה ולזעוק את הזעקה של הילדים שנפגעו: קשירות, הטחות, מכות, השפלות, העמדה שעות של פעוטות בידיים שלובות ללא יכולת לזוז, הרעבות ועוד.
בהרשעתו ציין השופט עמי קובו: "מדובר בסדרת מעשים מתמשכת שיש בה פוטנציאל רב לגרימת סבל או נזק לפעוטות, ויש בה משום אכזריות, הטלת אימה, ביזוי, השפלה או דיכוי.... מעשי הנאשמת הטילו מרות ומורא על הפעוטות, והיה בהם משום ענישה והפחדה, תוך שניכר כי הפעוטות היו חסרי ישע לחלוטין אל מול הנאשמת" בהמשך לכך בטיעונים לעונש עו"ד איריס פקר מהפרקליטות, ביקשה לגזור על מעודה המורשעת 14 שנות מאסר בפועל.
שנתיים מאז התפוצצות הפרשה ובשבועות האחרונים קבוצות של מאות אלפי הורים כגון "מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך" ו"הורות בזכות", היו כמרקחה. כל יום פורסם פוסט אחר לקראת הגזר דין, ספירה לאחור לצד תמונות של הילדים בהם פגעה (מהגב) עם ציטוטים מכתב האישום באותיות המייצגות אותם. הפוסטים זכו למאות שיתופים ותגובות במסר "בשבילי את לא ט.ט, אתה לא ו.ו.. אתם גיבורים". כמו כן, מטה המאבק יצרו סרטון עוצמתי המסכם שנתיים של פעילות הכולל הפגנות, ועדות בכנסת, שיחות עם ראשי מפלגות, בתי משפט ועוד.
קראו גם:
יוסי חברה, אב לילדה מהגן ומנכ"ל עמותת "צדק לילדים"- מטה המאבק נגד התעללות הגיל הרך "שנתיים שאנחנו נמצאים בתוך סיוט. התמודדות יומיות עם מה שעוברים הילדים שלנו כתוצאה ממעשיה של המתעללת כרמל מעודה, התמודדות שלנו כהורים על השפיות והחזרה לשגרה של המשפחות שלנו. בשנתיים האלו הצטרפו למשפחה שלנו, אלו שנפגעו בגנים עוד ועוד משפחות והבנו כמה היינו תמימים ושיש פה מכת מדינה. לצערנו עובדתית, תינוקות מתו, נרצחו בגנים/משפחתונים במדינת ישראל, נקשרו ילדים במדינת ישראל, הורעבו, הואבסו באוכל, הוכו, הושפלו, עברו טרור על ידי מי שאמור להגן עליהם כשאנחנו יוצאים לעבודה. יש לנו מספר מטרות במטה המאבק ואחת מהן היא החמרת ענישה עם מתעללות בחסרי ישע כי כיום אין שום הרתעה. הענישה מגוחכת.
"ישנם 500 אלף ילדים בגיל הרך, מהם כ-200 אלף במסגרות חינוכיות ועלינו לדעת שהם מוגנים. כרמל מעודה הורשעה ב-17 סעיפי התעללות ותקיפה של 11 פעוטות ואני מצפה מהשופט לתקדים ענישתי. שירתיע את כרמל מעודה הבאה".
חבר הכנסת אופיר כץ, מגיש הצעת חוק להחמרת ענישה למתעללות: "שנתיים של מאבק שהתחילו עם ההיחשפות לזוועות שכרמל מעודה ביצעה. אין לי ספק שגזר הדין פה יהיה מחמיר, אבל זה מקרה הדגל של מערכת המשפט. יש עוד עשרות מקרים שנזרקים על ידי מערכת אכיפת החוק והמשפט הצידה, נדרסים ונרמסים. הצעת החוק שלי חייבת לעבור בהקדם, חובתנו לדאוג למידתיות והתרעה בשביל למגר את התופעה הזו. אני הגשתי בקשה לרציפות ופועל בכל הכוח בכדי להעביר אותה כמה שיותר מהר. אמשיך להאבק למען הביטחון של ילדינו".