לא לאורח כזה ציפו בני משפחה מרחוב קשת בשכונת נווה אפק בראש העין. נחש באורך קרוב ל-2 מטרים, שמאוחר יותר התברר כזעמן שחור, חדר אל ארגז התריס החשמלי שבמטבח ביתם.
אחרי זמן קצר הגיע לוכד הנחשים המנוסה גדעון דעבול ולכד את הזוחל החמקמק.
(צילום: באדיבות גדעון דעבול)
לדבריו של דעבול, האירוע שהתרחש במהלך השבוע שחלף החל כשקיבל קריאה מתושב רחוב קשת שהכיר אותו עוד כשגרו באותה שכונה בפתח תקוה. "כשהגעתי לשם הוא הראה לי את החור הקטן בארגז התריס שדרכו נכנס הנחש. פירקתי את הארגז וניסיתי לסובב את הגלגל אבל הוא לא זז. התחלתי לפרק את השלבים אחד אחרי השני, ופתאום יצא משם חתיכת נחש, קרוב לשני מטרים, שקפץ מעליי אבל הצלחתי לתפוס אותו שהוא עוד באוויר תוך כדי שהוא נושך אותי".
לא נלחצת?
"האישה נבהלה קצת אבל אני רגיל לנשיכות .ראיתי גם שמדובר בזעמן שחור. אם לא הייתי תופס אותו באוויר הייתי צריך לרדוף אחריו בכל הבית".
1 צפייה בגלריה
גדעון דעבול והנחש שנלכד בראש העין
גדעון דעבול והנחש שנלכד בראש העין
גדעון דעבול והנחש שנלכד בראש העין
(צילום: באדיבות גדעון דעבול)
אילו טיפים נתת להם?
"אחרי שתפסתי אותו הסברתי להם שמדובר בנחש טוב שאוכל צפעים וחולדות וחבל שאנשים הורגים אותם. בכל מקרה אסור להרוג נחשים. אמרתי להם גם לא לזרוק אוכל לחתולים בחוץ ואם כבר נותנים להם אז לזרוק את השאריות לפח כי זה מושך עכברים והעכברים מושכים את הנחשים למקום. לאנשים יש נטייה לחשוב שחתולים עוזרים במצב הזה. הם אמנם עוזרים אבל הם לא יכולים להתמודד עם נחש צפע. חשוב להבין שאם לא מנסים לגעת בנחש ולא מנסים להרוג אותו הוא לא עושה כלום. הוא פשוט יזחל לאט אבל אחר כך הוא בורח. אבל אם מנסים להרוג אותו או להושיט ידיים לכיוונו, זה יגרום לו לתקוף ולהכיש.
"עוד טיפ שנתתי להם זה לא להשקות בלילה למרות שחוסכים מים. היות והם גרים בסביבה הררית הנחשים באים להיכן שיש מים. ברגע שמשקים, הרוח מפזרת את הטיפות ולפי זה הנחש יודע לאיפה להגיע. הנחשים באים ויש להם גם מזון וגם מים".