תושבים מראש העין טוענים: עוצמת הרעש הבוקעת מהמואזין במהלך חודש הרמדאן מהכפרים באזור, ובמיוחד מכפר קאסם השכנה בשעות הלילה, חזקה מאוד ומפריעים למנוחתנו.
1 צפייה בגלריה
סובלים מהרעש
סובלים מהרעש
סובלים מהרעש
(צילום אילוסטרציה: אבי מועלם)
חודש הרמדאן צפוי להסתיים ב-22 לחודש, אך לא מעט תושבים בראש העין היו שמחים לו היה מסתיים כבר עכשיו לאור העוצמה הבוקעת מהמואזין בכפר קאסם והאזור במהלך שעות הלילה. "מאז שהתחיל חודש הרמדאן, בכל לילה בין 3:30 ל- 4:00 יש עוצמה מטורפת מהמואזין. השנה זה בלתי נסבל. רעש איימים מחוץ לחלון. אנחנו מתעוררים והרבה פעמים לא יכולים לחזור לישון לאחר מכן. זה משבש לנו את איכות החיים ואף אחד לא עושה דבר".
למי פניתם?
"פנינו למשטרה, אז אמרו שיטפלו בזה. יכול להיות שהם באמת עושים משהו, אבל יום למחרת המצב חוזר לקדמותו. גם בעירייה אמרו שיבדקו ולא קורה שום דבר. עוד מעט הרמדאן יסתיים ואז יגידו ששקט וישאלו מה אני רוצה".
תושבת אחרת אומרת: "אני גרה ביהודה הלוי ועוצמת הרמקול כל כך גבוהה, שזה מעיר אותי משנתי. זה כמו סיוט מתמשך, וזה לא יכול להימשך ככה יותר. שכל אחד שרוצה לקום לתפילה, יכוון שעון מעורר או שימצאו דרך אחרת להודיע על כך".
מעיריית ראש העין נמסר: "תלונות הרעש של המואזין מטופלות על ידי המשרד לאיכות הסביבה. במקביל, ראש העיר שוחח מספר פעמים עם ראש עיריית כפר קאסם ובתקופה האחרונה לא התקבלו תלונות על רעש חריג. בעקבות תלונת התושבים נבדוק שוב את הנושא מול עיריית כפר קאסם".
מעיריית כפר קאסם נמסר: "איחדנו את המואזינים, כך שיהיה מואזין אחד במקום שבעה-שמונה. יכול להיות שזה גורם לעוצמה גבוהה ואנחנו נדאג לטפל בזה".
ממשטרת ישראל נמסר כי הנושא אינו מוכר להם.