בשורה לתושבי ראש העין: היכל התרבות העירוני על שם קימרלינג שבנייתו הסתיימה לפני כשנה, צפוי להיפתח בחודש ספטמבר הקרוב.
האולם שברחוב מרבד הקסמים בשכונה הוותיקה, שמכיל כ-680 מקומות ישיבה היה צפוי להיפתח כבר בחודש אוקטובר אשתקד אך הליך בירוקרטי שטרם הושלם והתפרצות נגיף הקורונה הביאה לעיכובים נוספים. בעקבות ביקורת של חבר מועצת העיר רז שגיא ותושבים נוספים על הפיכת האולם לפיל לבן, טוען גורם עירוני המעורה בפרטים, כי בתקופה הקרובה ייצא מכרז להפעלת האולם ולאחר שיוכרז הזוכה ניתן יהיה לפתוח אותו באופן רשמי.
1 צפייה בגלריה
היכל התרבות החדש
היכל התרבות החדש
היכל התרבות החדש
(הדמיה: דוברות עיריית ראש העין)
קריית התרבות בעיר תכלול כעת מתחם עם 3 אולמות. אולם מודוס בן 180 מקומות, אולם סימפוניה בן 200 קומות והיכל התרבות החדש עם כ-680 מקומות וכן אמפיתאטרון עירוני.
לדברי העירייה במתחם החדש יוקמו חדרי שחקנים, בית קפה ואזור לאירועים. המושבים באולם מסודרים ב-18 שורות שעוטפות את הבמה בקשת, ולא בשורות ישרות כמיטב המסורת הישנה. באולם שולט גוון עץ טבעי שמופיע בגב המושבים, במעקות ובתקרה האקוסטית. כמו כן הקירות נצבעו בשחור ורופדו בצמר סלעים, לבליעת הד הקול, כשבמרכז התקרה גופי תאורה נסתרים בשילוב לוחות מחזירי אור טרפזיים.
הבמה הגדולה נמתחת לרוחב של 13 מטרים ולעומק של 12 מטרים, והותקנו בה 23 צוגים לנשיאת גופי תאורה, מסכים ותפאורות. היא מצוידת במגדל במה, המתנשא לגובה של 23 מטר ומותאם להתקנת תפאורות מורכבות של מופעים, קונצרטים והצגות.
כאמור, במידה ולא יהיו עיכובים נוספים, ההיכל צפוי להיפתח רשמית בחודש ספטמבר באירוע הצדעה למתנדבי ויקירי העיר שנדחה בשל הקורונה.