הבוקר (חמישי) יחל ההליך הפלילי נגד לירז תפארת נתן, הסייעת בגן "בייבי לאב" אותו ניהלה כרמל מעודה בראש העין. כתב האישום נגדה יוקרא בדיון שיתקיים בבית משפט השלום בפתח תקוה.
2 צפייה בגלריה
אחת המחאות מול בית של לירז תפארת נתן
אחת המחאות מול בית של לירז תפארת נתן
אחת המחאות מול בית של לירז תפארת נתן בפתח תקוה
(צילום: מתן דויטש)
כזכור, תפארת נתן, תושבת פתח תקוה, נעצרה לחקירה במסגרת הפרשה שטלטלה את המדינה וחשפה מעשי התעללות קשים בפעוטות חסרי אונים בגן אותו ניהלה מעודה בראש העין. היא נחקרה בתחילה ושוחררה בתנאים מגבילים, אך לאור ראיות וסרטונים נוספים, החליטו בפרקליטות להעמידה לדין ולהגיש נגדה כתב אישום בגין תקיפת קטין והפרת חובת דיווח.
כתב האישום צפוי לכלול 8 סעיפי אישום על תקיפת חמישה ילדים בגן. בין היתר בגין הנחת רגליים על קטינה תוך שהיא סוטרת לה, שילוב ידיים בכח רב, גרירה והטחה ברצפה, הושבת ילדים על כיסאות כשגב חולצתם מולבש על משענת כיסא כדי למנוע מהם לזוז, העמדת ילדה בפינה מול הקיר למשך שעות, תוך מניעת ארוחת בוקר, הכאה ומשיכת ראש ילד לאחור ועוד.
ניקול דניאל, אם לילדים מהגן מסרה לקראת הדיון: "לראשונה נפגוש את מי שבהתפוצצות הפרשה העמידה פני תמימה, שיקרה לנו כי מעלילים על כרמל עלילות שווא, בעוד שהיא לקחה חלק פעיל במעשים. עד היום 'זכתה' לירז לשקט תקשורתי וציבורי, אך מחר אנחנו נשים לכך סוף ונבהיר לה כי גם היא תישא באחריות על מעשיה וכולם ידעו מי זו לירז תפארת נתן".
יוסי חברה, הורה אחר מהגן הוסיף: "טחנות הצדק עובדות לאט ועובדה כי רק שנה אחרי שגילינו את מה שקורה בגן, לירז תפארת נתן מובאת בפני שופט. מעשיה של לירז מזוויעים והותירו את הילדים וההורים בטראומה נוראית. לירז צריכה להודות במעשיה, לקחת אחריות ולהיכנס לכלא".
2 צפייה בגלריה
(כרמל מעודה. הדיון בעניינה נדחה לסוף יוני)
הדיון הפלילי בעניינה של הגננת, כרמל מעודה, שהיה אמור להיפתח ב-19.5 נדחה ל 23.6 בעקבות התפרצות נגיף הקורונה שמנע מפגשים בין הפרקליטות לסנגור של מעודה, שתוכננו לקראת הדיון.