תושב רחוב נילס בוהר שבשכונת פסגות אפק יצא במוצאי השבת האחרונה אל גינת ביתו בשכונת פסגות אפק בראש העין, ולתדהמתו גילה נחש זוחל סמוך לרגליו. רק לאחר שהגיע לוכד נחשים למקום, שהסביר כי מדובר בנחש מסוג זעמן מטבעות מפלס הלחץ ירד בקרב בני המשפחה, ביניהם שתי ילדות קטנות.
1 צפייה בגלריה
הנחש שהתגלה
הנחש שהתגלה
הנחש שהתגלה
(צילום: פרטי)
"כשבעלי הבחין בו הוא מיד חזר פנימה, ודי נלחצנו כי לא ידענו באיזה סוג מדובר", מספרת אם המשפחה. "התקשרנו למוקד העירוני ולאחר כמה דקות הגיע לוכד. הוא חיפש אותו ביסודיות, הפך את הגינה אבל נחש זה נחש וכנראה שהצליח לחזור למקום ממנו הגיע. לפי התמונות שהראנו ללוכד הוא הסביר שמדובר בנחש מסוג זעמן מטבעות ושאינו ארסי אך יכול לנשוך".
מה עבר לכם בראש כשראיתם אותו בחצר הבית?
"מלחיץ. עצם המחשבה שאחת הילדות הייתה יכולה להיות בחצר והיה מכיש אותה או אפילו נושך בדיעבד, זה די מפחיד. הצעצועים שלהן בחוץ. אחרי שהבנו שהוא לא ארסי קצת נרגענו כי הבנו גם את התועלת שהוא יכול להביא. זה עדיין לא מבטיח שפעם הבאה זה לא יהיה צפע".
בעקבות הביקור המפתיע הסיקה המשפחה מסקנות, שכדאי לכל בעל בית עם חצר לאמץ כדי למנוע אורחים לא צפויים, שעשויים גם להיות ארסיים:
"הלוכד נתן לנו עצות כיצד לנהוג, כמו להציב צמחיה גבוהה ולא נמוכה כדי שלנחש לא יהיה היכן להסתתר, ולהשאיר כמה שפחות צעצועים וחפצים בחוץ כדי שלא ישמשו מקומות מסתור וכמובן להיות עירניים כי זה יכול להגיע. אז בינתיים הרמנו את כל החפצים שלא נחוצים שם, וכשאנחנו יוצאים אנחנו סורקים את השטח קודם כל ומשגיחים על הבנות לאורך כל הזמן. לא נותנים להן להיות בחוץ לבד".
אין לכם חשש שהנחש החמקמק יחזור?
"הלוכד אמר שנחשים לא בהכרח חוזרים ואני מקווה שאכן לא יקרה שוב. אנחנו בכל מקרה נגביר את הערנות שלנו".