היאחב"ל, היחידה האחראית על ארגוני פשיעה בלהב 433, עצרה ביום חמישי האחרון גבר בן 35 וגבר נוסף בן 36 בחשד שהיו מעורבים בעיסוק במטעני חבלה שהתפוצצו ברחבי הארץ במהלך חצי השנה האחרונה.
1 צפייה בגלריה
מעצר
מעצר
מעצר
(צילום: shutterstock)
העצור מוכר היטב ליאחב"ל ממעצרים קודמים בעבר הקשורים גם הם לאמצעי לחימה. אז עוד היה תושב רמת גן, ומזוהה עם ארגוני פשיעה ממרכז הארץ. לפני שלוש שנים היה אחד מהחשודים המרכזיים בפרשית ניסיון הסחיטה של איש העסקים והבעלים לשעבר של בית"ר ירושלים, אלי טביב, באמצעות הנחת מטעני דמה בפתח ביתו.
קראו גם:
השניים נעצרו במסגרת חקירת אירועים של פיצוצי מטענים על רקע סכסוכי עבריינים וארגוני פשיעה בארץ, ומעצרם הוארך היום (שישי) בחמישה ימים.
בביתו של העצור השני, החשוד בסחר באמצעי לחימה, נתפסה מערכת הפעלה למטען חבלה. בביתו של העצור בן ה-35 נתפסה מחסנית M16 עם כדורים, אך המשטרה מייחסת לו פעילות של הכנה, אספקת והנחת מספר מטעני חבלה שהתפוצצו ברחבי הארץ.
בקרבת ביתו של החדרתי אותרה גם "גינה" של למעלה מ-60 שתילי קנאביס, והמשטרה מייחסת לו גם את גידולם.
בחקירתו שמר על זכות השתיקה, ולא השיב לשאלות החוקרים, למעט שאלה אחת הנוגעת לשתילי הקנאביס. "בסוף החקירה, קשר עצמו העצור במישרין לגידול הסמים", ציין ביהמ"ש בהחלטה.
שופט המעצרים בראשון לציון גיא אבנון, קבע כי, "חומרי החקירה מבססים חשד סביר הקושר את העצור למלוא העבירות המיוחסות לו", וקיבל את בקשת המשטרה למלוא ימי המעצר הנוספים שהיא ביקשה לצורכי החקירה.