נקלט במצלמה: נהג קו 364 של חברת אלקטרה אפיקים, שמחבר בין פתח תקוה לתל אביב, תועד השבוע כשהוא חוצה את צומת סגולה ברמזור אדום. בעקבות האירוע, זומן הנהג לבירור בפני קצין הבטיחות של החברה.


בסרטון שפורסם על ידי עמותת אור ירוק, תועד הנהג במהלך נסיעה שגרתית ביום שני בבוקר, כשהוא חוצה את הצומת ברמזור אדום וממשיך בדרכו לכיוון דרום, כשלמרבה המזל לא גרם הדבר לתאונה קשה.
באור ירוק מציינים כי לפי נתונים שהגיעו אליהם לאחרונה ממשטרת ישראל, עולה כי במהלך 2021 נרשמו ברחבי הארץ 38,620 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום, עלייה של 4,577 דוחות לעומת 2020. הערים ש"מובילות" בתחום הן תל אביב (6,623 דוחות), ירושלים (4,687), גבעתיים (1,388) ובאר שבע (1,189). פתח תקוה מדורגת במקום ה-12 בארץ עם 456 דוחות.

1 צפייה בגלריה
נהג אפיקים חוצה באור אדום בצומת סגולה
נהג אפיקים חוצה באור אדום בצומת סגולה
נהג אפיקים חוצה באור אדום בצומת סגולה
(צילום: באדיבות עמותת אור ירוק)

עו״ד יניב יעקב מנכ״ל עמותת אור ירוק אומר כי ״חצית צומת באור אדום היא אחת מעבירות התעבורה הקשות והחמורות שיש. חלק גדול מהתאונות הן מסוג חזית-צד שבמהלכן הרכב פוגע בצידו של הרכב שנכנס לצומת ומגדיל את עוצמת הפגיעה. הדרך לצמצם את התופעה המסוכנת הזאת היא להתקין עוד ועוד מצלמות רמזור בולטות ומשולטות. נהג שידע שהוא נכנס לצומת מרומזר ויספוג עונש קשה לא ימהר כל כך לסכן את החיים של כולנו".
קראו גם:
מחברת אלקטרה אפיקים נמסר בתגובה: "עם קבלת הסרטון, אותר הנהג וזומן לבירור בפני קצין הבטיחות של החברה ובהתאם לתוצאותיו יטופל הנהג על פי מדיניות החברה. נדגיש כי החברה משקיעה משאבים רבים על מנת לספק בטיחות מירבית ללקוחותינו".