אם לא די בתחושת הביטחון שהתערערה בקרב תושבים רבים בעקבות מלחמת חרבות ברזל, ברחוב חיים זכאי השקט שבשכונת כפר גנים ג' מתמודדים דיירי אחד הבניינים עם רצף אירועים פליליים שהופך את חייהם לאחרונה לסיוט.
4 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב חיים זכאי
הבניין ברחוב חיים זכאי
פחד ובהלה בקרב הדיירים. הבניין ברחוב חיים זכאי
(צילום: מתן דויטש)

האירוע האחרון התרחש בשבוע שעבר בין שלישי לרביעי, אז הושלך רימון אימונים אל עבר לובי הבניין וגרם לנזק ולבהלה רבה. במשטרה חוקרים את האירוע, כמו גם אירועים נוספים בבניין בו מתגורר איש העסקים והקבלן לשעבר דודי אפל, ששמו נקשר בפלילים והוא אף נידון בעברו למאסר בפועל בגין עבירות שוחד.

"יש לחצים מהמשפחה לצאת מפה"


למעשה, רצף האירועים נפתח עם הנחת מטען דמה בצמוד לרכבו של אפל לקראת סוף חודש מרץ. חבלני משטרה שהגיעו למקום בעקבות דיווח על חפץ חשוד בסמוך לרכבו של איש העסקים, בודדו את האזור במשך שעות ארוכות ורק לאחר בחינה קפדנית התברר כי מדובר כאמור במטען דמה אשר אינו נושא חומר נפץ. אל הרכב אף הוצמד פתק אזהרה - ככל הנראה מאותו גורם שמעורב גם בהנחת המטען.
אלא שאם דיירי הבניין קיוו כי היה זה אירוע חד פעמי והם יכולים לישון טוב בלילה ולחזור לשגרת החיים, הרי ששבועות ספורים לאחר מכן הם התבדו, כשב-23 במאי לפנות בוקר הושלך רימון הלם ללובי הבניין. באותו לילה גורמים שונים השחיתו את דלת דירתו של אפל. בשבוע שעבר, כאמור, נזרק רימון נוסף, הפעם לכיוון הכניסה, שגרם לנזק באחת משמשות הלובי.
הבניין ברחוב חיים זכאי מורכב ממגוון דירות, שכולן מושכרות על ידי חברת "מגוריט" בהשכרה ארוכת טווח. דיירי הבניין, שקיוו לאיכות חיים, דירות מרווחות ובניין הנהנה מתחזוקה ברמה גבוהה, מתוסכלים נוכח המצב שנכפה עליהם. יש ביניהם הטוענים שהם חוששים מאירועים פליליים נוספים שעלולים חלילה להסתיים גם בנפגעים בגוף ובנפש.
"חשבתי שזה היה טיל כחלק מהמלחמה. זה היה מפחיד מאוד", מספרת אחת הדיירות. "דודי אפל עבר לכאן לפני קרוב לשנה ועד התקופה האחרונה לא היו פה אירועים כאלו".

מה עובר בראש בימים האלה?


"כשמתפוצץ רימון באמצע הלילה ואנחנו קופצים כמו מטורפים, מה יכולות להיות התחושות? יש פה דיירת אחת שכבר עוזבת בעקבות האירועים. אנחנו רוצים לחיות בשקט ובסביבה נעימה וזה לא קורה".
איך את מתכוונת לפעול כרגע?
"אני לא עושה הרבה אבל יש לחצים מהמשפחה לצאת מפה, זה די מפחיד. אם אני חוזרת בלילה מאוחר, אני מפחדת להיכנס לבניין כי לך תדע מה יכול לחכות לך. זה לא שאני משנה תוכניות אבל פתאום אתה חושב על כל מיני דברים. למשל, כשאני מחנה את הרכב אני מסתכלת מסביב".

4 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב חיים זכאי
הבניין ברחוב חיים זכאי
הנזק בלובי, השבוע
( מתן דויטש)

מה את יכולה לספר על היחסים בין דודי אפל לבין השכנים בבניין?
"פגשתי אותו אבל לא דיברנו כל כך. הייתה דיירת שכן דיברה איתו והוא אמר שזה לא קשור אליו. הייתה פה משטרה מספר פעמים, לקחו טביעות אצבעות אבל אין כרגע שום מידע. לא נעים, אבל זה המצב. הדירות בבניין מושכרות על ידי חברת 'מגוריט' אבל לא נראה שזה מעניין אותם כל כך".

"בסוף אף אחד לא ירצה לגור פה"


מלבד אותה דיירת, גם אחרים מעלים סימני שאלה סביב הסמיכות בין תזמון האירועים ומעברו של אפל לבניין. "אנחנו מתגוררים כאן מספר שנים אבל עד עכשיו לא היה פה כלום. הכרנו את השם (דודי אפל, מ.ד) אבל לא אותו אישית. פגשנו אותו, הוא עשה רושם של אדם נחמד אך לא הייתה אינטראקציה כל כך, ואז הגיע האירוע בסוף מרץ כשהניחו לו מטען דמה בצמוד לרכב", סיפרו למיינט פתח תקוה, בני זוג המתגוררים בבניין.
כשעברתם לבניין, תיארתם לעצמכם שתחוו אירועים כאלו?
"ממש לא. גרנו בישוב באזור במשך תקופה ארוכה, ובאנו לפה כי אנחנו מחפשים מקום שקט ושהכל בו קרוב ונגיש. מי תיאר לעצמו שנגיע למצב כזה? זה מסכן גם אותנו. יש ילדים בבניין וגם קרובי משפחה שלנו מגיעים לכאן, ואני פוחד שיום אחד יירו פה ומישהו ייפגע. קרובי משפחה שלנו אמרו שהם צריכים לבוא לפה עם קסדה ושכפ"ץ. בן אדם כזה צריך לשכור בית פרטי, למה הוא שוכר דירה בבניין?".
המציאות החדשה כאן גורמת לכם לחשב מסלול מחדש ואולי לעזוב?
"אם נראה שהסיפור יימשך ויירו שוב ניקח את הרגליים ונברח מפה. הסיפור לא נעים, אנו אובדי עצות. בסך הכל אנחנו מרוצים מהסביבה, אבל המשך האירועים יגרום לכך שאנשים פשוט יעזבו".
התושבים בבניין מספרים כי הפשיעה באזור מגוריהם הובילה אותם לכנס אסיפת דיירים במטרה למצוא פתרון לנושא. "אחד הדיירים דיבר עם עורך דין ואמר שיחשוב איתו מה אפשר לעשות", מוסיפים בני הזוג. "אנחנו גם שוכרים של מגוריט אבל הם לא מתייחסים למצב כאילו זה לא עניינם.

4 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב חיים זכאי
הבניין ברחוב חיים זכאי
"יצא לבניין שם רע"
( מתן דויטש)

"יש דיירים בבניין שממש פוחדים, בפרט שיש ילדים קטנים. אחת השכנות אמרה שהחברות של הבת שלה לא רוצות לבוא. יצא שם רע לבניין בסוף אף אחד לא ירצה לגור פה. אנחנו מקווים שזה יגמר, אבל אם המשטרה לא תדע איך להתעמת עם הבעיה אנחנו נברח, ואם אנחנו נברח יברחו עוד".

אפל: "אין לי סכסוך עם אף אחד"


כאמור, הדייר שמושך אליו את האש, או לפחות את האירוע הראשון בשרשרת האירועים, היה מעורב בעבר במספר פרשיות ציבוריות, ביניהן בר-און חברון והאי היווני. ב־2010 הורשע במתן שוחד לראש עיריית גבעת שמואל, זמיר בן ארי, ולראש עיריית לוד, בני רגב, ונידון למאסר.

4 צפייה בגלריה
דודי אפל
דודי אפל
"אני יודע דבר אחד- אליי זה לא כוון". אפל
(צילום: שאול גולן)

קראו גם:

ומה יש לו לומר על מה שקורה בבניין מגוריו? בשיחה עם מיינט פתח תקוה טען אפל: "אין לי סכסוך עם אף אחד. חוץ משכן אחד שעושה בלגן, זה לא קשור אליי. זה בחור שבא לגור כאן לפני חודש וחצי ויום אחד הוא בא והתחיל לקלל אותי בטענה שאני מעמיד את האוטו בצורה לא יפה. לא יודע מה הוא רצה, וזה הכל. הוא מנסה להתנכל לי".
אז אין כרגע אף אחד שמאיים עליך?
"חס ושלום".
מטען דמה הונח בסמוך לרכב שלך.
"שקר וכזב, לא היה מטען דמה. היה רק פתק על החלון של הרכב שלי, שום דבר לא היה מעבר לזה. היה כתוב משהו בסגנון 'לא מזהירים יותר'. זה כנראה השכן שהזהיר אותי כמה שעות קודם לכן".
אז למי מכוונים הרימונים?
"אני לא יודע. אני יודע דבר אחד - אליי זה לא כוון".
אתה חושש לחייך?
"חס ושלום. איזה חשש. שטויות. ברוך השם הכל בסדר".
יש דיירים בבניין שכן חוששים לחיים שלהם.
"אם יש חשש הם צודקים, הייתי מציע לפנות למשטרה".
אתה שוקל לעזוב את הבניין בעקבות האירועים האחרונים?
"למה? לך יש סיבה לעבור? המצב גורם לי רק לדבר אחד - להבין שהמשטרה צריכה לתפוס את מי שעושה מעשים כאלו חמורים. בעזרת השם כשיהיו תשובות נדע כולנו מה קורה".
אתה יכול לשער מתי זה ייפסק?
"אני שואל בדיוק כמוך. אין לי שום ידע ושום הבנה במה שקורה. אני מאמין שהמשטרה תעשה את עבודתה".

תגובות:


מטעם מגוריט ישראל נמסר: "החברה הינה מובילת מהפכת השכירות ארוכת הטווח בישראל ופועלת ככל יכולתה לטובת שוכריה. בכדי להוביל לפתרון משביע רצון לכלל שוכרינו בבניין, החברה פעלה בעניין זה בימים האחרונים למציאת פתרון ראוי, והיא שמחה לבשר כי בהמלצת בית המשפט, שקיבלה תוקף של פסק דין, נקבע כי בני הזוג אפל יפנו את המושכר עד ליום 31.7.24. פתרון זה, בנסיבות העניין, הינו הפתרון הראוי, המתאים והמכובד ביותר, ולטובת כלל הצדדים".
משטרת ישראל: "המשטרה מבצעת מגוון פעולות חקירה על מנת להגיע לחקר האמת באירועים אלו. מעבר לכך לא נוכל לפרט מחקירות מתנהלות".