אמש (שלישי) בשעה 17:53 התקבל דיווח במוקד החירום של מד"א על רוכב אופנוע שנפגע מרכב בכביש 4613 סמוך לבני עטרות. חובשים ופראמדיקים שהגיעו למקום, לא ידעו שמדובר במתנדבים יקרים ואהובים משלהם.
3 צפייה בגלריה
האחים המתנדבים רפאל ואביחי נהרי
האחים המתנדבים רפאל ואביחי נהרי
האחים המתנדבים רפאל ואביחי נהרי
(צילום: אילן חתוכה)
רפאל נהרי ז"ל פונה במצב קשה לבית החולים שיבא תל השומר תוך כדי פעולות החייאה, אך שם נאלצו לקבוע את מותו. אביחי, אחיו שהיה עמו בזמן התאונה על האופנוע, נפצע באורח קל, כמו גם נהג הרכב שעמו התרחשה התאונה הקטלנית.
שעות ספורות לאחר התאונה, הודיעה המשטרה כי לאחר שיקבל את הטיפול הרפואי, היא תזמן לחקירה את נהג הרכב, תושב ביתר עלית בחשד למעורבותו בתאונה.
החובש המתנדב, יוני כהן, יצא למקום כשהוא רכוב על אופנוע מד"א כדי להגיש עזרה וסיוע , ונחרד לגלות כי שני הנפגעים הינם 'האחים נהרי', חבריו ועמיתיו להצלת החיים בארגון מד"א - הצלה פתח תקוה , כשבנוסף, רפאל אף הוא היה חובש בכיר ביחידת האופנועים של מד"א מזה מספר שנים וזכה לסייע ולהציל חיי אדם רבים.
חבריו של רפאל, מתנדבי הארגון, מספרים כי הוא היה אמנם איש צעיר בגילו אבל מתנדב וותיק ומקצועי שהחיוך התמידי נסוך על פניו, ויחד עם אחיו אביחי, היו נרתמים תמיד ראשונים לכל עזרה וסיוע שהיה בהן צורך, הן במבצעי התרמות הדם המסורתיות, באבטחות אירועים שונים עם אמבולנסים של מד"א , ובמיוחד במעשי החסד וההצלה השוטפים מידי יום.
לפני מספר חודשים, שמחו המתנדבים וחברי ההנהלה יחד עם רפאל ז"ל בשמחת הברית של בנו, לאחר שנים של ציפייה, וחיכו לשמוח יחד עימו בחנוכת ביתו החדש אליו היה אמור לעבור עם משפחתו בקרוב, אך אתמול השמחה התחלפה בצער וכאב גדול.

3 צפייה בגלריה
רפאל נהרי ז"ל
רפאל נהרי ז"ל
רפאל נהרי ז"ל
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27/א לחוק זכויות היוצרים)

יו"ר מד"א - הצלה פתח תקווה ישראל גודלבסקי ספד לרפאל: "יחד עם רב הארגון, חברי ההנהלה וכלל המתנדבים אנו המומים וכואבים את פטירתו בחטף של חברנו רפאל אברהם ז"ל , ופציעתו של אחיו אף הוא מתנדב וותיק וחשוב. מדובר בשני מתנדבים מהשורה הראשונה שנרתמים לעשייה ולמעשי חסד כל עת , בחיוך ובלב פתוח ענק וזו טרגדיה קשה לי באופן אישי ולכל משפחת מד"א - הצלה פתח תקוה. את כלל פעילות ההצלה והחסד בחודש הקרוב נקדיש לעילוי נשמתו של רפאל אברהם בן חיים ז"ל, ולרפואתו של אביחי בן יפה במהרה".

3 צפייה בגלריה
מזירת התאונה הקשה ליד בני עטרות
מזירת התאונה הקשה ליד בני עטרות
מזירת התאונה הקשה ליד בני עטרות
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

ארגון זק”א תל אביב פרסם הודעת אבל בה נאמר: “המומים ומזועזעים אנו מפטירתו הטראגית של חברנו המתנדב היקר רפאל נהרי ז”ל – צוות הרצליה, שנהרג בת.ד. קטלנית. עוד אמש עסק בחסד של אמת באירוע בהרצליה. “תנחומינו למשפחתו היקרה ולכל ידידיו ומכיריו, פעילות חסד של אמת לשבוע זה מוקדש לעילוי נשמתו”.

קראו גם:

מ"אחוקים ידידים בדרכים" במחוז השרון, שם התנדב רפאל גם כן, נמסר: "רפאל היה איש חסד טהור ואמיתי. כל דבר שרק היה יכול לעזור ולסייע בעיר הרצליה, הוא היה ראשון מתייצב לכל משימה, רפאל היה כונן במגן דוד אדום ושם הציל חיים של אלפי אזרחים שכלל לא הכיר. החיוך שלך וכל מה שנתת ומה שעשית עבור אזרחי ישראל, יעמדו לך עד עולם".
הלווייתו של רפאל תיערך היום (רביעי) בשעה 15:00 בבית העלמין באלעד.