בשנים האחרונות נעלמה גלית שירה בורג ז"ל, המוכרת מהשיר שביצעה באירוויזיון בצמד "גילי וגלית" בשנת 1989 ("דרך המלך"). היא שבה אל התודעה הציבורית אחרי מותה הטראגי לפני חודש וחצי בתאונת דרכים קשה, אז התנגש רכבה במשאית בכביש 4313, סמוך לכפר דניאל שבו היא התגוררה.
4 צפייה בגלריה
גלית בורג ז"ל ואוסנת צבאג
גלית בורג ז"ל ואוסנת צבאג
גלית בורג ז"ל ואוסנת צבאג
(צילום: פרטי, ריאן פרויס)
עכשיו מבקשת אחותה, אוסנת צבאג, המתגוררת בשכונת רמת אפעל ברמת גן, לדאוג שזכרה של הזמרת המנוחה יישאר תמיד בלב האנשים באמצעות יוזמה מרגשת.
"כשאחותי נהרגה היינו ברגע של משבר משפחתי עמוק", מספרת צבאג. "את השבעה עשינו בביתה הפסטורלי בכפר דניאל. מהרגע הראשון עטפו אותנו תושבי מושב גמזו השכן למושב דניאל. התושבים הרעיפו עלינו חום אנושי ואמפתיה וסיפקו לנו ארוחות ביתיות שלוש פעמים ביום ללא הכרות מוקדמת עם המשפחה או עם גלית.
"בשקט ובצניעות נשות היישוב פסעו אל מטבחה הקטן של אחותי, ובעיניים דומעות ותפילה חרישית הניחו סירים מנחמים", היא מוסיפה בהתרגשות. "המחווה הזו ריגשה וניחמה אותנו. הרגשנו מורגשים, עטופים ומחובקים. לאחר בירור קצר הבנתי שנשות גזמו הגיעו בעקבות פרסום מותה של אחותי בקבוצת הוואטסאפ שלהן שכל מטרתה היא לסייע למשפחות בעת אבל".

4 צפייה בגלריה
אוסנת צבאג במטבח ביתה השבוע. היענות גדולה
אוסנת צבאג במטבח ביתה השבוע. היענות גדולה
אוסנת צבאג במטבח ביתה השבוע. היענות גדולה
(צילום: ריאן פרויס)

בעקבות המחווה עלה במוחה של צבאג, אם לחמישה, רעיון להביא את התמיכה ההדדית מהמושב אל העיר. עם שובה לביתה ברמת גן היא פתחה קבוצת וואטסאפ שבה מתנדבות נשים לספק סירי אוכל ברגעי משבר למשפחות אבלות ולהבדיל גם ברגעי שמחה לנשים שילדו וזקוקות לסיוע.
"אחותי גלית הייתה אשת חסד. ביתה תמיד היה מלא בעשייה למען האחר. תמיד חיכו בסלון שקיות וחבילות של תרומות לאלמנות, יתומים וכל מי שהחיים היכו בו בדרך כזו או אחרת. אנחנו אנשים מאמינים וגלית עצמה חזרה בתשובה. היה לה הכי חשוב להעניק ולתת לאחרים, פשוט לעשות טוב. היא הייתה עסוקה בלשמח אנשים, היא הייתה מופיעה בשמחות ובאירועים בהתנדבות וידעתי שאני חייבת להעביר את הטוב שהיא עשתה בדרכי. אני חושבת שכל אחד במשפחה מנסה להנציח את הטוב שלה בדרכו".

"אנשים רוצים לעשות טוב"


בורג ז"ל נולדה וגדלה בבת ים, בת בכורה במשפחה בת שישה ילדים. לפני כעשרים שנה היא חזרה בתשובה ואת כשרונה רתמה לטובת שירה בערבי הפרשת חלה והופעות מוזיקליות לנשים בשילוב סיפור התשובה האישי שלה. לימים בורג נישאה בשנית, לחסיד חב"ד ואת השם "שירה" הוסיפה לשמה בהמלצת הרב שלה. היא הייתה בת 54 במותה והותירה שני ילדים.

4 צפייה בגלריה
גלית שירה בורג ז"ל
גלית שירה בורג ז"ל
גלית שירה בורג ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)

לדברי צבאג, כרגע הקבוצה תתמקד בתושבי ותושבות רמת אפעל וכפר אז״ר, אבל השאיפה היא להפיץ את הרעיון בכל רחבי העיר ולאחר מכן בכל רחבי הארץ. "כשפרסמתי את מטרת הקבוצה דרך הפורומים בשכונה, נדהמתי לגלות את כמות ההתגייסות וגיליתי אנשים רוצים לעשות טוב. כבר עכשיו הקבוצה מונה קרוב למאה איש. אחותי שמתגוררת בראשון לציון פתחה גם היא קבוצה כזו בשכונה שלה וגם שם ההיענות מדהימה".
איך זה בעצם עובד?
"דרך ההתנהלות של הקבוצה היא כזו: כאשר אנחנו שומעים על לידה או חלילה על מוות אנחנו יוצרים קשר עם נציג המשפחה, שואלים על העדפות, אלרגיות, כשרות ומכינות טבלה. כל אחת מהמתנדבות משבצת את עצמה וכותבת אילו תבשילים יהיו בסירים ומתי היא תעניק ולאיזו משפחה".

4 צפייה בגלריה
גלית שירה בורג ז"ל
גלית שירה בורג ז"ל
גלית שירה בורג ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)

לדבריה, העשייה לא רק עוזרת לאחרים אלא מסייעת גם לה להתמודד עם האבל, "זה נותן לי כוח גדול ואופטימיות להתמודד עם אסון כל כך נוראי. אני מרגישה זכות גדולה להיות שליחה של כל הטוב שאחותי העניקה בעצמה לאחרים.

קראו גם:

"בשבעה היינו בשפל של חיינו", היא מודה, "ובאמת ראיתי את המתן בסתר כנקודת אור בימים האלה וזה מה שאני רוצה להעביר הלאה. יש לאחותי גלית ז"ל שני ילדים בוגרים שחיים בארה"ב ואני מאמינה שגם הם יפתחו שם קבוצה כזו לזכר אמם.
"הקבוצה הזו מחזיקה אותי ונותנת לי טעם לחיים ומשמרת את טוב ליבה של אחותי. אני ממליצה לכולם להצטרף ואפילו לפתוח קבוצות כאלו בשכונות שלהם. רק אור ינצח את החושך".

להצטרפות לפעילות "עזרה הדדית לעילוי נשמת גלית שירה בורג" אפשר לפנות במייל: Osnattzabag@gmail.com