בצל מלחמת חרבות ברזל קיבל כנס המושתלים השנתי של בילינסון משמעות מיוחדת.
2 צפייה בגלריה
מימין: ישי רובין, ראובן כורש ופרופ' מרדכי קרמר, מנהל מכון הריאות בבילינסון
מימין: ישי רובין, ראובן כורש ופרופ' מרדכי קרמר, מנהל מכון הריאות בבילינסון
מימין: ישי רובין, ראובן כורש ופרופ' מרדכי קרמר, מנהל מכון הריאות בבילינסון
(צילום: משה בן שמחון)

השנה, מספר מושתלים זכו לתרומת איברים מחיילים שנהרגו במערכה, ביניהם ראובן כורש, שקיבל את ריאותיו של סמל עמיחי רובין ז"ל.
עמיחי לוחם גולני, היה מהראשונים שהסתערו והשיב אש עם הנשק שלו תוך שהוא הורג מחבלים רבים ואף מציל חברים שלחמו לצדו. במהלך הקרב נפצע מירי ברגלו, התיישב והמשיך להילחם. לאחר כמה דקות נפגע מקליע בראשו שפגע במוחו, ולמרות זאת המשיך ללחום עוד כ-20 דקות ארוכות עד שהתמוטט. עמיחי וחבריו חולצו מהשטח לאחר יותר משש שעות ששהו תחת אש. לאחר שלושה ימים ללא הכרה, קבעו הרופאים את מותו.
משפחתו של עמיחי בחרה באצילות נפש לתרום את אביריו ובכך ראובן, זכה לחייו מחדש. ראובן, שחלה במפתיע לפני מספר שנים במחלת ריאות סופנית נכנס לרשימת ההמתנה ולאחר 3 שנים זכה לתרומה. מיד לאחר ההשתלה הכריז ראובן שהוא מחליף את תאריך יום הולדת בזו של עמיחי ומאז הוא לוקח איתו לכל מקום תמונה של עמיחי ז"ל.
כורש אמר: "קיבלתי חיים במתנה בזכות החייל הגיבור שלנו, בזכות המשפחה האצילה הזו, זה לא מובן מאליו! אני מקווה שאנשים שרואים ושומעים את הסיפור שלי יבינו מה זה לתרום איברים, לא הייתי פה היום אם לא היה לי את הריאה של עמיחי. החזירו אותי מהמוות. מיום ההשתלה אני חוגג פעמיים בשנה יום הולדת , בתאריך שלי ושלו".

2 צפייה בגלריה
עמיחי רובין ז"ל
עמיחי רובין ז"ל
עמיחי רובין ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

בכנס פגש ראובן את ישי רובין אביו של עמיחי ז"ל ופרופ' מרדכי קרמר מנהל המחלקה להשתלות ריאות בבית החולים בילינסון לציון יום הולדתו של עמיחי.
פרופ' מרדכי קרמר, מנהל מכון ריאות בבילינסון: "עמיחי רובין ז"ל הוא דוגמא אחת מבין כמה של חיילים שהצילו חיים גם לאחר מותם. בשבילי זה הסיפוק הכי גדול, הצלת חיים בפועל. נרגש להיות בכנס מושתלי ריאה, במערך הריאות ביצענו בבילינסון קרוב ל 1000 השתלות! וכל פעם שאני מתקשר לחולה להזמין אותו להשתלה אני מתרגש מחדש. ההתרגשות במקרה הזה הייתה קשה, לקחת מאדם צעיר ריאות ולתת אותם לאדם חולה זה קשה. מודה למשפחה האצילית שתרמה ובכך הנשמה של עמיחי ז"ל מאפשרת את נשימתו של ראובן".
המערך למחלות ריאה ואלרגיה בבילינסון בראשותו של פרופ' מרדכי קרמר ערך כנס מושתלי ריאה בכפר המכביה . אל הכנס הוזמנו קהילת מושתלי הריאה של בילינסון העומד על כ-1,000 מושתלים.