מדי קיץ אלפי משפחות אורזות מזוודות וטסות לחופשה חלומית בארץ ובחו"ל. באותה תקופה נרשמת עלייה של עשרות אחוזים במקרים של נטישת כלבים והשלכת חתולים לרחוב. חלק מהכלבים והחתולים הננטשים מוצאים בית ומקבלים טיפול בכלביות ברשויות המקומיות הנמצאות בתקופה זו בתפוסה מלאה.
ד"ר אבי צרפתי, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות: "חיות המחמד הן חלק בלתי נפרד מהמשפחה, לכן רגע לפני שאתם יוצאים לחופשה, חישבו גם עליהן. דאגו להן לתנאים נאותים ולטיפול מיטבי שיקל עליהן את התקופה בה אינכם נמצאים בקרבת מקום".
היציאה לחופשה משפיעה מאד על מצבו הנפשי וההתנהגותי של הכלב. הכלב שהורגל לתשומת לב ולחברה ברוב שעות היום מוצא את עצמו לפתע בודד בבית או בחצר במשך ימים. לכן לפני שיוצאים לחופשה צריך לדאוג לו למקום שבו יוכל לשהות ולקבל טיפול מיטבי תחת השגחה. המומלץ ביותר הוא לצרף את הכלב לחופשה, הרי גם הוא בן משפחה וישמח ליהנות במחיצתכם ובמרחבים הפתוחים.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אם אין אפשרות או לחלופין חיית המחמד שלכם היא חתול, בארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מציעים מספר טיפים לבחירת פנסיון מתאים עבור חיית המחמד:
פנסיון לכלב
מומלץ שיהיה לכל כלב תא נפרד. במקרה שישנם כמה כלבים מאותה משפחה מומלץ שישהו באותו התא. עם זאת ישנם פנסיונים הדוגלים בשהייה משותפת של מספר כלבים בחדרים גדולים או פנסיונים ביתיים.
אם הכלב גדול, התא צריך להיות בגודל של 5 מ' על 2 מ' לפחות.
על רצפת הכלוב להיות מרוצפת ובשיפוע, כדי לשמור על היובש בכלוב. כמו כן התא חייב להיות מאוורר.
בכל תא צריך להיות מתקן למים או מיכל מים קבוע ומתקן למזון. כמו כן חייב להיות דרגש או אזור מוגבה ומבודד ללינה.
בדקו שהתא מוגן משמש וחום.
ודאו שלכל תא יציאה לחצר גדולה יותר.
הסתכלו סביב ובדקו שהכלובים והחצר נקיים.
מומלץ להביא לפנסיון גם את המיטה, המשחקים והמזון שמזכירים לכלב אתהבית ושייתנו לו ביטחון.
פנסיון לחתול
מומלץ שהחתול ישהה במבנה סגור ומרושת כדי למנוע בריחה - על המבנה להיות מחופה, אך מאוורר.
גודל תאים מומלץ: 70 ס"מ על מטר או יותר.
הרצפה בתא אמורה להיות מרוצפת או מכוסה בחומר רחיץ.
חובה בכל תא: מתקן מים, כלי למזון ומיכל לחול. כמו כן על המתקן להכיל מדף מוגבה או מתקן דומה לשהיית החתול בגובה והרחק מכלי הצרכים שלו.
חצר חיצונית אפשרית אך אינה חובה. במידה והיא קיימת, החצר חייבת להיות מרושתת ברשת צפופה וחזקה.
לאחר שבחרתם פנסיון מתאים לחיית המחמד ורגע לפני שתשאירו אותו שם מומלץ לחסן אותו בחיסונים המקובלים. החיסון יתבצע לפחות שבועיים לפני הכניסה לפנסיון ולא יותר משנה לפני הכניסה.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
החיסונים המומלצים לכלב: חיסון נגד כלבת שהוא חיסון חובה, חיסון משושה וחיסון נגד שעלת המכלאות. זאת בהתאם להמלצת הרופא הווטרינר ודרישות הפנסיון.
החיסונים המומלצים לחתול: חיסון משולש או מרובעת לחתולים וטיפול נגד טפילי מעיים. בנוסף לכך מומלץ לבצע טיפול נגד פרעושים וקרציות כשבוע לפני הכנסת הכלב או החתול לפנסיון, רצוי להתייעץ עם הרופא המטפל או הפנסיון לגבי טיפולים נוספים.
ד"ר צרפתי מוסיף: "נסו לקבל המלצות על פנסיון מחברים או מכרים שאתם סומכים עליהם. דברו עם בעלי הפנסיון, התחושה והרושם שתקבלו יוכלו לעזור בבחירת המקום המתאים ביותר לכם ולחיית המחמד שלכם. השאירו בפנסיון את פרטי הקשר של הרופא הווטרינר שמטפל בחיית המחמד כדי שיוכלו ליצור איתו קשר לגבי טיפול רפואי במקרה הצורך.
ולסיכום, כפי שתכננתם את החופשה שלכם מראש, טפלו מראש גם בבחירת הפנסיון כך שתוכלו לצאת בלב שקט, ליהנות מהחופש וחיית המחמד שלכם תזכה בטיפול הכי טוב שתוכלו לתת לה".