2 צפייה בגלריה
העקיצות על פני התינוק. באדיבות ההורים
העקיצות על פני התינוק. באדיבות ההורים
העקיצות על פני התינוק. באדיבות ההורים
תושבים ברחבי העיר מתלוננים על מכת יתושים ועקיצות רבות. התלונות מגיעות בעיקר מראש העין הוותיקה ומהשכונות: גבעת הסלעים, פסגות אפק, גבעת טל ונווה אפק. גם באזור הטיילת מדווחים תושבים רבים על עקיצות קשות.
לדברי חלק מהתושבים, הם מתקשרים לעתים קרובות למוקד העירוני לדווח על מפגעי היתושים. ”אומרים לי שפתחו קריאה, אבל חוץ מזה לא עושים שום דבר“, אמר אחד מהם. ”אמרתי להם שהכל מגיע משלוליות המים הענקיות ומהביוב בנחל ליד הטיילת, אבל חוץ מלהזדהות איתי, אני לא רואה שעשו משהו בפועל“.
אם לתינוק בן עשרה חודשים הלומד במעון בראש העין הוותיקה, נאלצה לפנות את בנה לבית החולים לאחר שנעקץ בפניו במהלך שהותו במעון. התינוק נעקץ בעיניו ובחלקים אחרים בפנים ביום שלישי וכתוצאה מכך הוא סבל מנפיחות רבה בפניו, ירד לו דם מהאף והוא הקיא. אמו מספרת כי בבית החולים אמרו שמדובר בתגובה אלרגית חריפה לעקיצות והוא שוחרר לאחר טיפול ובדיקה שלא נגרם נזק לראייתו בעקבות העקיצות.
2 צפייה בגלריה
התינוק העקוץ. באדיבות ההורים
התינוק העקוץ. באדיבות ההורים
התינוק העקוץ. באדיבות ההורים
”כל שנה התושבים פונים. בבקשה לייבש מקומות בהם יש מים עומדים שהיתושים מתרבים שם במהירות שיא“, ציינה תושבת נוספת. ”וכל שנה יש אותה תשובה תורנית מהעירייה שהנושא בטיפול“.
מדוברות העירייה נמסר: "מחלקת איכות הסביבה באגף שפע מרכזת מזה כשבוע מאמצים לצמצום מכת היתושים בעיר, לצד קריאה לתושבים להימנע ממים עומדים המהווים בית גידול ליתושים ולדווח על כל מפגע למוקד העירוני. המחלקה מתכננת לסיים סבב של פעולות ניטור והדברת יתושים ברחבי העיר, כולל בשכונות החדשות, עד ערב החג".