מחמם את הלב: לפני כשבועיים, נפצע באורח בינוני לוחם המילואים חנניה בן שמעון בעת שהסתער על המחבלים בפיגוע בכביש 1 ואף הצליח לחסל אחד מהם.
2 צפייה בגלריה
ברוך ממן, חנניה בן שמעון ואביו אריק
ברוך ממן, חנניה בן שמעון ואביו אריק
ברוך ממן, חנניה בן שמעון ואביו אריק
(צילום: פרטי)

מאז הוא מאושפז בבית החולים וסובל מכאב עצבי ברגלו כתוצאה מקליע שחדר לירכו. במוצאי השבת האחרונה פנה אריק, אביו של חנניה אל ברוך ממן, מורה לרובוטיקה מפתח תקוה כדי למצוא פתרון, וזה תוך שעות ספורות הגיע לבית החולים בירושלים והרכיב מתקן שמקל על כאביו של הלוחם. "לתרום במשהו קטן יכול להיות משמעותי מאוד עבור מישהו אחר", אומר ממן.
כזכור, בפיגוע הנורא שהתרחש בכביש 1 נרצח מתן אלמליח ושישה נוספים נפצעו בדרגות שונות, ביניהם אישה בהריון שנפצעה קשה ובן שמעון שהגיב בירי, חיסל את אחד המחבלים ונפצע בעצמו. הוא ספג פגיעות בבטנו ובירכו ונמצא כעת בהליך שיקום בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.


"יש לו כאבים עצביים מאוד חזקים שמשפיעים בין היתר על הבוהן שלו, אותה הוא אינו יכול להזיז", סיפר אריק אביו למיינט. "לפני מספר ימים גילינו שאם מכופפים לו את הבוהן זה מקל משמעותית על הכאב יותר מכל משכך כאבים אחר. לכן כשישבתי לידו בשבת, כופפתי לו את הבוהן בכל פעם שחש כאב.
"במוצאי שבת שאלתי בכמה קבוצות חברים אם מישהו מכיר מומחה לרובוטיקה כדי למצוא פתרון לפעולת כיפוף הבוהן באופן קבוע. אחרי זמן קצר אחד החברים שלי מפתח תקוה, מסר לי את הנייד של ברוך ממן ויצרתי איתו קשר".
בן שמעון, יליד פתח תקוה גם כן, שוחח עם ממן שלא היסס לרגע ומיד נרתם לעזור. "הוא ביקש ממני מידות של המיטה, של הרגל וכו' והתחלתי להסתובב בבית החולים במטרה למצוא סרגל", משחזר האב. "אחרי שמצאתי ושלחתי לו את המידות הוא בנה אבטיפוס בביתו והגיע עם המתקן מפתח תקוה בשעה 23:30. מיד הוא חיבר אותו לחנניה ועשה ניסויים עד שמצאנו עד הכיוון הנכון. למחרת הוא עוד שלח חלקים קטנים כדי לשדרג את המתקן וזה פשוט עבד. מאז חנניה מפעיל את המתקן באמצעות אפליקציה.
"זה פתרון פשוט אבל עוזר מאוד לחנניה ומגיע לברוך כל הכבוד על ההירתמות והפתרון המהיר. גם הרופאים באו לראות איך זה עובד וזה הפתיע אותם מאוד. הלוואי ונוכל להחזיר לברוך בשמחות".

2 צפייה בגלריה
המתקן שהביא ברוך ממן
המתקן שהביא ברוך ממן
המתקן שהביא ברוך ממן
(צילום: פרטי)

קראו גם:

ממן, שמשמש גם כמנכ"ל חברת "רובוכיף", סיפר: "ברגע ששמעתי מאריק על הבעיה התחלתי לחשוב על כל מיני פתרונות ובעזרת ציוד רובוטי ואביזרים שונים שיש לי הצלחתי לבנות סוג של צעצוע שהפך למכשיר רפואי. היו לא מעט אתגרים אבל בזכות סיוע משמיים הכל התאים. חתכתי רצועה של תיק שתתפוס לחנניה את האצבע, השתמשתי גם במחזיק של בקבוק מים לאופניים ובציוד נוסף.
"כמובן שאפשר למצוא פתרונות יותר מקצועיים ואמידים אבל בנקודת הזמן הזו ובמהירות שפעלנו זה היה הפתרון הכי טוב. אם המצב של חנניה יישאר כך בזמן הקרוב, אנחנו נמצא פתרון טוב יותר. אפשר לומר שחנניה שמח לקבל את המתקן והוא עבר קורס רובוטיקה מזורז".
מה זה עושה לך באופן אישי כשאתה רואה אותו סובל פחות בזכותך?
"זו חוויה מדהימה. זה מה שאני מלמד את הילדים - לקחת את המשחק כמה צעדים קדימה. המטרה היא שכל אחד יידע שהוא יכול לתרום במשהו קטן שלמישהו אחר זה יכול להיות משמעותי מאוד".