חודשים ארוכים ומשמינים חלפו מאז הכריז ארגון הבריאות העולמי על מגיפת הקורונה.
3 צפייה בגלריה
למרות שזה נשמע כמו הקלה בתנאים, עבודה ולימודים מן הבית לא מפחיתים מן העומס
למרות שזה נשמע כמו הקלה בתנאים, עבודה ולימודים מן הבית לא מפחיתים מן העומס
למרות שזה נשמע כמו הקלה בתנאים, עבודה ולימודים מן הבית לא מפחיתים מן העומס
(צילום: shutterstock)
מאות מיליוני עובדים נפרדו מן המשרדים ועברו לעבוד מן הבית, וגם הסטודנטים שכחו איך נראה הקמפוס והתמקמו מול המחשבים במרחק פסיעה מן המקרר.
למרות שזה נשמע כמו הקלה בתנאים, עבודה ולימודים מן הבית לא מפחיתים מן העומס.
קראו גם:
סדר היום הופך לערבוביה של מטלות פנים וחוץ: הלימודים תובעניים, שעות העבודה מתארכות ללא איזונים, מטלות של ניקיון וקניות מתערבבות במשימות העבודה והלימודים, ובתוך כל זה, כמה כוח וזמן נשאר כדי לדאוג לתזונה נבונה ולהרגלי אכילה שפויים?
3 צפייה בגלריה
תדאגו לבקבוק מים ליד המחשב, שתו הרבה ומעת לעת קומו כדי להכין לעצמכם כוס תה ירוק
תדאגו לבקבוק מים ליד המחשב, שתו הרבה ומעת לעת קומו כדי להכין לעצמכם כוס תה ירוק
תדאגו לבקבוק מים ליד המחשב, שתו הרבה ומעת לעת קומו כדי להכין לעצמכם כוס תה ירוק
(צילום: shutterstock)
"המציאות שנכפתה עלינו היא הכרח שאין לנו יכולת לשנות", אומר איתמר רוזנברג, כלכלן ומנחה קבוצות ואונליין בחלי ממן. "הרעיון הוא לקחת ככל הניתן את השליטה לידיים שלנו וליצור את המציאות במקום להיגרר אחריה.
"אם אתם עובדים מהבית, או סטודנטים שחייהם עברו מהקמפוס אל הזום, קחו אחריות על סדר היום שהשתנה. רדו לרזולוציות של שעות. אמירות כלליות כמו "אני אקרא ספר", "אני אעשה ספורט" לא מספיקות.
"תכננו במדויק מה אתם עושים כל שעה – בהתאמה למציאות שלכם: עבודה מול המחשב, תחזוק הבית, ארוחות, משחק עם הילדים (וכן, גם פנאי לעצמכם). כשהכל מתוכנן, גם הסיכוי לאכילה מוגזמת יורד משמעותית. כשהשליטה אצלכם, המקרר פחות קורץ".
"שמירה על דפוסי אכילה נורמליים עוזרים לנו להרגיש יותר בשליטה", אומרת ד״ר איה בן שלום, מנחה בכירה בחלי ממן, מייסדת רשת המתמחה באורח חיים בריא.
בן שלום מציעה איך לשמור על המשקל ועל תזונה בריאה בימים מאתגרים שכאלה:
לא מדלגים. כשנמצאים בבית, כשהעבודה סוחפת וכששיעור זום מחובר לזה שאחריו, נוטים לדלג על ארוחות. אם תגדירו לעצמכם מסגרת אכילה והפסקת צהריים, תגלו שזה לא לוקח הרבה זמן. יותר מזה, כשאוכלים טוב בעצם מרוויחים זמן: מרוכזים יותר בעבודה ובלימודים וגם חולים פחות.
אוכלים מסודר. קבלו החלטה שאתם לא אוכלים מול המחשב תוך כדי שיחת זום, וגם לא בעמידה. כבדו את עצמכם ואת המזון שעל שולחנכם.
קבעו מראש את סדר הארוחות לפי הפגישות היומיות או לפי מערכת השעות, כבו את כל המכשירים ואכלו בשלווה – אכילה מודעת. מנגנון השובע עובד בצורה יעילה יותר והמוח, שמתאוורר קצת מהלימודים ומתכני העבודה, לא מחפש חטיפים לנשמה.
3 צפייה בגלריה
לומדים ועובדים מהבית
לומדים ועובדים מהבית
כשהכל מתוכנן, הסיכוי לאכילה מוגזמת יורד משמעותית. כשהשליטה אצלכם, המקרר פחות קורץ
(צילום: shutterstock)
פשוט זה טעים. עזבו אתכם מגורמה. תדאגו לאוכל מגוון ופשוט עם כל מרכיבי המזון - והמוח יעבוד חד וממוקד יותר: כריך מפנק (חביתה, פסטרמה, טונה), טוסט חם, פירות חתוכים, מרק חם, צלחת מוקפץ עוף מוכנה שרק צריך לחמם, פשטידה במקרר, סלט חתוך עם טונה וביצה קשה.
צאו לפרסומות. הפסיקו אחת לשעה את הפעילות לטובת תרגילים קצרצרים: קימה מישיבה לעמידה, עמידה על רגל אחת לשיפור שיווי המשקל, ירידה לפח הזבל, סידור החדר, מתיחות, תליית כביסה. אורח החיים היושבני מזיק לבריאות ואתם מוכרחים לקטוע אותו.
מה קונים ומה לא. יצאתם לסופר (המקום היחיד שאפשר לצאת אליו כרגע) והרגשתם צורך "לפצות את עצמכם" בחטיפים, במזון מהיר, בשתייה מתוקה? היצמדו לרשימת קניות שיש בה שש קטגוריות מזון עיקריות: פירות, ירקות, חלב, חלבונים, שומנים ודגנים.
תשתו הרבה. שוב בא לכם לאכול משהו? השתייה יכולה להוות תחליף. תדאגו לבקבוק מים ליד המחשב, שתו הרבה ומעת לעת קומו כדי להכין לעצמכם כוס תה ירוק ללא תוספת סוכר.
תזוזו בין לבין. גם אם אין לכם זמן להתאמן נסו להפעיל את הגוף כמה שיותר: עלו במדרגות במקום במעלית, לכו ברגל במקום לנסוע. הדם יזרום טוב לכל חלקי הגוף וגם הראש יזכה לאוורור קל.
להתראות פיג'מה. אל תישארו בפיג'מה או בטרנינג רחב מידות. כשאתם עוברים לבגדי לימודים ועבודה, זה משנה את התחושה ומרענן את האנרגיות.
לא נכשלתם, החכמתם. כל מה שמתרחש בחיים שלכם כאן ועכשיו נועד ללמד אתכם משהו חדש שיוביל אתכם למקום טוב יותר. אז גם אם לא הצלחתם לאכול מסודר ולא אכלתם בריא כל כך, לא קרה כלום: זו תזכורת לגרום לכם לעצור, לנשום ולבחור את הדרך הנכונה יותר עבורכם להבא.