איך הקורונה החריפה את המצוקה?

תקופת הקורונה החריפה מצוקה שרבים העדיפו להתכחש לה – ירידת שמיעה. בימים כתיקונם אנשים הסובלים מירידת שמיעה מפצים על כך בקריאת מימיקות פנים וקריאת שפתיים. הקושי לתפקד בסביבה מורכבת ורועשת הפכה בלתי אפשרית בעולם של מסכות וריחוק חברתי.
1 צפייה בגלריה
שומעים הרבה יותר טוב
שומעים הרבה יותר טוב
שומעים הרבה יותר טוב
(צילום המחשה: shutterstock)
התקשורת שלנו עם אהובינו הפכה מורכבת ומתסכלת מתמיד. המצב החדש יצר מצב בו כבר לא ניתן "להסתדר" ורבים שדחו את הטיפול מגיעים למכונים לשקם את שמיעתם. הקורונה הפכה אותם ממש נכי שמיעה בזמן שיש פתרון נוח, קטן וזול בהישג יש.
אנשים דוחים את הטיפול בבעיית השמיעה, מבלי לדעת שהזנחה מובילה להידרדרות. "אם לא משקמים את השמיעה בזמן היכולת לפענח דיבור נפגעת וזהו תהליך של הרס מוחי בלתי הפיך שניתן למנוע", מסביר אביעד מ"אופקים".
נוספו לכך מחקרים מקיפים שהוכיחו שללא שיקום שמיעה (מכשירי שמיעה) נגרמים נזקים מוחיים פריפריאליים, והתקדמות של מחלות מוח. כיום ברור לחוקרים: ירידת שמיעה לא מטופלת פוגעת לא רק באיכות החיים ובתפקוד האישי והחברתי אלא גורמת במקרים רבים להתפתחות ולהתקדמות מחלות מוחיות כמו פרקינסון, אלצהיימר ופגיעות קוגנטיביות!

מהו טווח הגילאים של אנשים שסובלים מירידה בשמיעה?

"בכל דור רואים מאפיינים שונים הגורמים לפגיעה שמיעתית", אומר אביעד. "אנשים מהדור הקודם חוו הידרדרות בשמיעה בעקבות חשיפה לרעשים חזקים בצבא ובמקומות עבודה. חוסר המודעות גרמה לכך שחיילים ירו במטווחים ללא הגנה ועובדים פעלו בסביבה של מכונות רועשות ללא אטמים.
כיום, תרבות האירועים והבילוי במקומות רועשים וכן שימוש באוזניות פנימיות, בווליום גבוה, גורמים לפגיעה בשמיעה. בשל כך, בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר קהל צעיר שנזקק למכשירי שמיעה". לא נדיר לראות אנשים שנולדו עם שמיעה תקינה ומגיעים בשנות ה-40-50 לחייהם עם ירידה הדורשת שיקום שמיעה. הירידה בגיל של הזקוקים למכשירי שמיעה, מפריכה את הסטיגמה מהעבר כי מכשירי שמיעה נועדו לקשישים בלבד.
לצערנו, מגיעים אלינו אנשים שמתביישים ודוחים את הטיפול למרות המלצת הרופאים וקלינאי התקשורת. אנשים מעדיפים לסכן את חייהם בנהיגה ללא שמיעה מספקת, בחציית כבישים ובקשיי תקשורת מהותיים מפאת הבושה. העניין הוא שאין יותר צורך להתבייש כיוון שניתן להתאים במקרים רבים מכשירים נסתרים והפתרונות משתפרים כל הזמן.
לדעתו של אביעד, גם הצעירים וגם המבוגרים זכאים לאיכות חיים ראויה, מיטיבה ותקשורתית. כיום, כמו הצעירים, גם בני השבעים והשמונים רוצים לשבת סביב שולחן השבת ולעקוב אחר השיחה, ללכת להרצאות והצגות, להשתתף באירועים ובגדול לא מוכנים לוותר על השמיעה ואיכות החיים הנלוות אליה. אביעד מספר שהם רואים מידי יום מבוגרים שסביבתם חושבת שהם "לא צלולים" ולאחר שיקום השמיעה מסתבר שמצבם טוב ושעיקר הבעיה הייתה חוסר שמיעה.

מהפכה בעולם מכשירי השמיעה

עולם מכשירי השמיעה עבר מהפכה: מכשירי שמיעה מתקדמים מספקים שמיעה מדוייקת, נקייה והרבה יותר קרובה לשמיעה טבעית מבעבר. מעבר לכך, מכשירי שמיעה מתקדמים קטנים מאוד, ניתן לשלוט עליהם מהסלולרי ולהשתמש בהם כתחליפי אוזניות לטלפון, מוזיקה וטלוויזיה. בחודשים האחרונים חל שינוי דרמטי במכוני הסדר (מאושרים בלבד, יש לבדוק) אשר הופך את ישראל למדינה בה מכשירי השמיעה הם הזולים בעולם. "אנחנו, במכון אופקים, מהמעטים בענף, שעובדים עם כל קופות החולים ומזכים את המטופלים שלנו במלוא ההנחות של הקופות השונות", מסביר אביעד. בנוסף, מכון "אופקים" עובד עם חמש חברות שונות (המגוון הגדול בישראל כיום). כך אנו יכולים להציע למטופלים שלנו פתרונות טכנולוגיים שונים ללא הגבלה, עד להתאמה מושלמת. השיטה שלנו מאפשרת תקופת ניסיון לפני תשלום כך שאף אחד לא צריך יותר לקנות "חתול בשק".
התנאי להצלחה הוא המרכיב הטכנולוגי ורמת אנשי המקצוע. לרשת אופקים, מספר אביעד, ניסיון של כ-40 שנה בתחום. הרשת מעסיקה קלינאי תקשורת-אודיולוגים עם ניסיון של 10 שנים, לפחות, במכשירי שמיעה (היחידים בארץ שיכולים להתחייב לכך!) מה שמבטיח התאמה מקצועית ומיצוי היכולות הטכנולוגיים.

מהפכה נוספת בעולם השמיעה

אופקים הנה רשת המפעילה מכוני שמיעה קבועים. בנוסף, מכון אופקים יצא לאחרונה בשירות ייחודי לתקופת הקורונה, כדי שאף לקוח לא יישאר ללא מענה – ניידת בדיקה והתאמת מכשירים המגיעה עד בית המטופל במחיר מסובסד. השירות ניתן באזור המרכז וירושלים.
במכוני "אופקים" מכשירי שמיעה בטכנולוגיות המתקדמות בעולם, לשמיעה איכותית שתחזיר לך את איכות החיים. אז אם אתם או אהובכם מתקשים בשמיעה התקשרו עוד היום לייעוץ חינם.
טלפון ליצירת קשר: 072-3712712‎