רגע לפני שיתוק: אמרי נהוראי, ספורטאי ותלמיד מצטיין בן 16 מצפון הארץ, התלונן בפני הוריו על כאבי גב קשים במשך חודשים רבים אולם כל הבדיקות שעשה לא העלו דבר.
2 צפייה בגלריה
אמיר עם הרופא המטפל בשניידר
אמיר עם הרופא המטפל בשניידר
אמיר עם הרופא המטפל בשניידר
(צילום: דוברות מרכז שניידר)

בנוסף, למרות משככי כאבים שנטל, הכאבים המשיכו להטריד אותו ולא הרפו לרגע. לאור התעקשותה של אימו, הופנה אמרי לבדיקת MRI, שלאחריה קיבלה טלפון מהרופאים שבישרו שנמצא ממצא חשוד ועליהם להגיע למרכז שניידר בפתח תקוה כבר למחרת בבוקר.
ד"ר אמיר קרשנוביץ, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה במרכז שניידר, פגש את אמרי והוריו והסביר להם כי מדובר בגידול הנמצא בתוך חוט השדרה וגורם להצטברות של נוזלים, ועלול לגרום לשיתוק אם לא יוסר בדחיפות. הניתוח להסרת הגידול ארך כ-7 שעות ונעשה בטכנולוגיה חדשנית המאפשרת למפות את האזורים החשובים של חוט השדרה כדי לא לפגוע בתפקודים חיוניים. כעת נהוראי מתאושש, מתהלך ומרגיש טוב, וצפוי לעבור שיקום פיזיותרפי.
לדברי הילה, אמו של אמרי: "אלמלא הייתי מתעקשת על ברור רפואי יסודי, יכולנו להגיע למצב חמור ובלתי הפיך. אני שמחה שאנחנו כבר אחרי ואמרי צפוי להתאושש ולהחלים לאט לאט. אני רוצה להודות לד"ר קרשנוביץ ולכל הצוות שמהרגע הראשון דיברו בגובה העיניים, הסבירו כל שלב וכמובן טיפלו באמרי במקצועיות ומסירות רבה".

2 צפייה בגלריה
(בית חולים שניידר | צילום: גיל לרנר)

קראו גם:

לדברי ד"ר אמיר קרשנוביץ: "הגידול בגבו של אמרי התברר, למרבה המזל, כשפיר אולם אבל אם הוא היה ממתין זמן קצר נוסף, היה נגרם לו שיתוק מוחלט. במקרים מהסוג הזה, יש חלון הזדמנויות צר שהוא הפיך לצורך טיפול, ולשמחתי הצלחנו לנצל אותו. אנו מאחלים לאמרי החלמה מלאה ומהירה ככל האפשר".