מקרה טראגי: תביעה בסך למעלה מ-2.5 מיליון שקלים הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי נגד המרכז לבריאות הנפש גהה בפתח תקוה בטענה כי אב צעיר, אז בן 29 ותושב אזור פתח תקוה, שוחרר לביתו לאחר שהתלונן על מחשבות אובדניות ולמחרת קפץ אל מותו.
2 צפייה בגלריה
המרכז לבריאות הנפש גהה
המרכז לבריאות הנפש גהה
המרכז לבריאות הנפש גהה
(צילום: גיל לרנר)

בתביעה, אותה הגישה משפחת המנוח באמצעות עוה"ד רן שפירא ורותם ציוני ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, נטען כי בדצמבר 2022 הוא הגיע למיון המרכז בליווי שוטרים ואשתו שציינה כי התנהגותו הייתי מאוד מוזרה ותוקפנית. בהמשך אושפז בכפיה על רקע אפיזודה מאניפורמית-פסיכוטית ראשונה בחייו המלווה במסוכנות לעצמו ולסביבתו.
כחודש לאחר מכן, לאחר שמצבו התאזן בהדרגה, שוחרר המנוח לביתו בסטטוס של "חולה יום" לצורך מעקב במחלקה, אלא שעם שחרורו חל שינוי חד במצבו הנפשי והוא נכנס למצב של איש שקט ולא ישן בלילות.
בתביעה נטען עוד כי האיש שב למחלקה בליווי אשתו בעקבות מחשבות רבות על נסיבות אשפוזו, ולאחר שנבדק הוא שוחרר לביתו להמשך מעקב. למחרת בבוקר, אימו של המנוח יצרה קשר עם המחלקה וציינה כי בנה לא ישן כל הלילה ונשמע מתוח. בתגובה, התבקשה המשפחה להיות בקשר עם המחלקה ולהגיע למיון במידת הצורך.
לדברי עורכי הדין, בצהרי אותו היום, בהתאם להמלצת הרופא, פנה המנוח בלוויית אמו, למיון ב'גהה', אלא שהם לא התקבלו במיון והופנו למחלקה. בפגישה עם הרופא במחלקה, סיפר המנוח כי הוא סובל מירידה במצב הרוח וממחשבות אובדניות הקשורות בקפיצה מגובה. כמו כן הוא שב ואמר כי הוא לא מצליח להירדם בלילה. עוד נטען, כי באותה הפגישה אמרה האם לרופא כי היא ואשתו של המנוח, איתן הוא מתגורר, אינן מסוגלות להתמודד עם מצבו והן חוששות לחייו.
בשלב זה, על פי התביעה, חרף דבריה הברורים של האם, וחרף העובדה שבפני הצוות הרפואי היה כל המידע, שחייב אשפוז מיידי, בחר הצוות הרפואי לשחרר את המנוח, וזאת בלא שניתן לאימו ולאשתו הוראות כלשהן.

2 צפייה בגלריה
עו"ד רן שפירא
עו"ד רן שפירא
עו"ד רן שפירא
(צילום: גולן קריאו)

קראו גם:

על פי עורכי הדין, המנוח שב לביתו כשהוא במצב נפשי קשה של אי שקט. בערבו של אותו היום, הוא נטל כדור סרוקוואל של 100 מ"ג, ונרדם. למחרת בבוקר, בסביבות השעה 09:00, קפץ המנוח אל מותו ממרפסת ביתו כשהוא מותיר אחריו אישה בחודשי הריון מתקדמים ובן תינוק.
כעת כאמור תובעת משפחתו של המנוח את גהה בגין רשלנות ובטענה להשלכות משמעותיות על חייהם הן נפשיות והן כלכליות.
מהמרכז לבריאות הנפש גהה נמסר בתגובה: "אנו משתתפים בצער המשפחה. כתב התביעה התקבל אך מפאת חיסיון רפואי, אנו מנועים מלמסור מידע באשר לטיפול שניתן. התייחסות נרחבת לטענות המשפחה תובא בפני בית המשפט".