4 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות נירה לביא
צילום: באדיבות נירה לביא
צילום: באדיבות נירה לביא
אתמול נערך יום כיף לניצולי שואה בראש העין. האירוע הינו יוזמה חברתית פרטית של נירה לביא תושבת העיר, שהקדישה את היום לזכר אמה דבורה בן שמואלי ז"ל שנפטרה בנובמבר האחרון והייתה ניצולת שואה בעצמה, ותושבת ראש העין.
האירוע התקיים בנוכחות מכבדת של נציגי רשויות העיר; ד"ר מאיר צרויה מנכ"ל מקום בלב, ומר רוני שמחי מנהל אגף אזרחים ותיקים בחברה העירונית מקום בלב והגב' יוכי מדמוני מנהלת תחום אזרחים ותיקים בעירייה.
הרעיון ליום הזה נולד עוד בחייה של דבורה אך מומש רק אחרי לכתה. "כמו הרבה דברים בחיים היום הזה התחיל במקריות, לפני כשנה היה אירוע לניצולות שואה שאימי חשבה להשתתף אבל לא היה מקום, המקריות הזו הפכה בראש שלי להזדמנות שלא הספקתי לממש בחייה, ואז במותה של אימי היא הפכה להבטחה עצמית, שיצאה לדרך כחודש לאחר השבעה, והיום מימשתי אותה בעזרתם של מתנדבים רבים מהעיר וגם מחוץ שנרתמו למשימה למען ניצולי השואה".
4 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות נירה לביא
צילום: באדיבות נירה לביא
צילום: באדיבות נירה לביא
דבורה הייתה ילידת יאסי שברומניה. בת יחידה, שרדה את פוגרום יהדות יאסי כשהיא רק בת כ-5, והוחבאה עם בן דודה שהיה גדול ממנה בשנתיים, משואה לתקומה עלתה דבורה לישראל אחרי המלחמה בעליית הנוער בגיל 15 ,פגשה כאן את אבי אלון ז"ל ויחד הקימו משפחה וילדו ארבעה ילדים.
דבורה הייתה אחות במקצוע ובנשמה, אחות מיילדת במשך עשור, בהמשך עברה לנהל מרפאות בקופת חולים, אף לאחר שפרשה לגמלאות. בהמשך ועד יום מותה התנדבה בעבודה כאחות במרפאת בריאות האשה קונקורד. בנוסף הייתה פעילה כמתנדבת בארגון רוטרי בסניף גבעתיים.
דבורה אהבה את החיים וחיה אותם בשיא הכח, הייתה אדם מעניק, רחום, אוהבת אדם, ואהובה על הבריות, רוח הנתינה ושמחת החיים היו נר לרגליה. "היום הזה הוא המשך ישיר לאופי שלה ומייצג בדרך הנכונה ביותר את דרכה, לחיות את החיים בשמחה, בנתינה ובאהבת חינם.
אנחנו דור ההמשך מחויבים ללכת בדרכה, דרך של נתינה ואהבת חינם, ולהעלות חיוך על פני הניצולים שעוד אתנו, בכך ננציח את רוחה בדרך המתאימה ביותר".
4 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות נירה לביא
צילום: באדיבות נירה לביא
צילום: באדיבות נירה לביא
יום הכיף התמקד בניצולים חגג את החיים ,וכלל פעילות של עמדות כיף לנשים, עמדות שהופעלו ע"י מתנדבות וכללו טיפולי יופי, עיסוי כתפיים, סדנת יוגה, ועמדות יצירה שונות. בהמשך הצטרפו הגברים וכולם נהנו מכיבוד עשיר שנתרם ע"י מסעדות בעיר, וכן מתכנית אומנותית בה הופיע השחקן וכוכב הילדים מתכנית הטלווזיה בערוץ הופ "מולי וצומי" עמרי.
סגל רוזנצוויג שהוא נכדה של דבורה. צחוק בריא סיפק סטנדאפ מקסים של שמוליק ספן יוצא האח הגדול, קטעי שירה של הזמרים המוכשרים עדן הולן, עידן חיים דוד ועמרי בעזרתו של בוריס שניידרמן (הגברה).
התקיים מפגש בין דורי מרגש עם ילדי כיתה א' 2 מביה"ס נווה דליה, רגע מרגש במיוחד היה, כשהתברר שאחד הילדים בכיתה הנו נין של שני ניצולים בקהל. הילדים הקדישו לניצולים שירים וכתבו להם ברכה מרגשת.
4 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות נירה לביא
צילום: באדיבות נירה לביא
צילום: באדיבות נירה לביא
לסיום הניצולים קיבלו שקית מתנות עם תשורות שנתרמו לאירוע ממשפחתה של דבורה ומעסקים שונים. "בהזדמנות הזו אני רוצה להודות בכל ליבי, למתנדבים הרבים שנרתמו לפנייתי לעזרה, באופן מעורר השראה ועזרו ברוחב לב. ריגשתם, אתם מקור גאווה לעיר והשראה לאחרים. תודה למתנדבות הרבות חלקן ללא היכרות קודמת, שפרצו את מחסום הרשת מקבוצת הפייסבוק "השוות של ראש העין" שהקדישו מזמנם להגיע ולעזור ליום הזה לקרות, וכן מתנדבות פורשות צה"ל שחלקן אפילו לא תושבות העיר, כולן הגיעו ותרמו להצלחת היום הזה.
תודה גדולה לאמנים שהגיעו כולם בהתנדבות להנעים את זמננו, תודה לילדים הקסומים ולצוות החינוכי בביה"ס נווה דליה שאפשר את המפגש הזה. תודה ענקית לבתי עסק רבים בעיר ומחוצה לה, שנרתמו בתרומת מוצרים ו/או שירותים לאירוע: קובי וציפי זינגר עיצוב בלונים לאירועים, פוטו כהנא, לי-רון פרחים, משתלת רינגלר, פנינוש ועירית קדרות לאנשים צבעוניים, מ.ש.י שלתיאל, ד"ר פישר, מסעדת FRESH ,מסעדת קאן קאי, מסעדת רולדין ראש העין, פלפל אחלה, פלפל בריבוע ראש העין, סיסיקייקס, מאפית המשפחה, patisserie Larians ,עדיקה עוגות מתוקות, העוגות של פיצפיץ, charisma pixel ,עמית סוכנות לביטוח ועוד אנשים טובים ורבים שבעזרתם היום הזה התקיים.
תודה גדולה לאנשים שעזרו מכל הלב מאחורי הקלעים אייל מדני, איתי ונה, וכמובן למנהלות המועדונים שעושות עבור הניצולים ימים כלילות, נדין בן יוסף מנהלת מועדון מופ"ת לניצולי שואה גבעת הסלעים, וסווטלנה אהרוני מנהלת מועדון קתרוס ורכזת ניצולי שואה בו התקיים האירוע. תודה על ההירתמות של כולם ליום הזה, והאכפתיות האזרחית שלכם כלפי ניצולי השואה. נעשה הכל להתראות הבאה.