איפור קבוע על ידי החדרת פיגמנטים
אחת השיטות הנפוצות ביותר לביצוע איפור קבוע, היא החדרה של פיגמנטים באמצעות מחט מיוחדת. לפני שנסביר מהם בדיוק הפיגמנטים הללו והיכן בדיוק מבצעים את הפעולה, נבהיר שאין מדובר על קעקוע. בניגוד לקעקועים, פעולת המחט והחדרת הפיגמנטים לא נעשית לרובד העמוק ומתחת לשכבת העור. למעשה, החדרת הפיגמנטים נעשית לשכבה החיצונית של העור, ולכן אין השפעה קבועה. כעבור זמן מה, האיפור יורד ואם רוצים אפשר לחזור על הפעולה. השיטה מתאימה לנשים בריאות, בעלות עור רגיל, יבש או שמנוני, ללא מחלות.

1 צפייה בגלריה
איפור קבוע
איפור קבוע
איפור קבוע
(צילום: FREEPIK)

באילו אזורים ניתן לבצע איפור קבוע
מקובל בעיקר לבצע את הפעולה באזור הפנים. ניתן לבצע איפור קבוע למשל באזור האייליינר וכן להדגיש את הגבות למי שיש גבות פגומות ורוצים לייצר מראה יותר מלא. ניתן אף ליצר מראה שיער מלא יותר, אך אחד הטרנדים החמים ביותר נקראת החדרת פיגמנט שפתיים מתוך מטרה לשפר את מראה השפתיים. השיטה לא רק מדגישה את צבע השפתיים, אלא גם יכולה להדגיש את קו השפתיים, לתקן חוסר סימטריה ולתת אפקט של עיבוי שפתיים, ללא שום צורך בהזרקות או בפעולה נוספת.
מהם הפיגמנטים של איפור קבוע
שלא כמו בקעקועים, אשר בהם משתמשים בחומרים שנועדו לייצר צבע בולט באמצעות חומרים מתכתיים ואחרים, באיפור קבוע נעשה משהו אחר. הפיגמנטים שבהם מבצעים את הפעולה הינם חומרים טבעיים ועדינים. המטרה היא לא ליצור מראה מוגזם אלא לייצר תוצאה טבעית, יפה, אסתטית, נעימה לעין. החומרים הטבעיים עם הזמן נספגים ונעלמים. בהמשך נסביר כמה זמן פעולה זו נשארת אפקטיבית ומתי יש דהייה.
כמה זמן מחזיק איפור קבוע
משך זמן האפקט של איפור קבוע תלוי בגורמים שונים. למשל, קצב תחלופת תאי העור של המטופלת. האזור שבו נעשה הטיפול. העומק שאליו מחדירים את הפיגמנט. לרוב, משך הזמן עד לדהייה מלאה הינו בין 8 חודשים לשנתיים אך לעיתים אפקט האיפור מחזיק גם יותר זמן. רבות שואלות איך מחזקים איפור קבוע? ניתן לענות בכמה דרכים. ראשית, ניתן אם רוצים לבצע איפור רגיל נוסף, מעל האזור עם האיפור הקבוע. כלומר, אם האיפור הרגיל הוא בנוסח יום יומי ורוצים איפור ערב לאירוע, ניתן להתאפר באיפור ערב כרגיל. שנית, אם את עדיין לא ביצעת את האיפור, את יכולה לבחור מראש איזו רמה של הדגשה תרצי כלומר באיזה פיגמנט ייעשה שימוש – בהיר יחסית או כהה יותר. לאחר שהאיפור דוהה, ניתן לחזור על הפעולה.
מי מבצע איפור קבוע
את האיפור קבוע מבצעים אנשים שעברו הסמכה בשיטה זאת. אלה יכולים להיות מומחי איפור ולא בהכרח מקעקעים. חשוב לוודא מראש שישנה הסמכה בשיטת העבודה וידע בעבודה עם פיגמנטים. תהליך האיפור אורך כשעה על שלוש שעות, תחת חומרי אלחוש. שימי לב כי בתחילה האיפור ייראה קצת יותר כהה מהרצוי, שכן בתוך זמן קצר הוא דוהה מעט עד שמגיע לצבע הרצוי שבחרת מראש.
לסיכום, איפור קבוע הינו עדין יחסית, זה לא קעקוע ולא צבע מתכתי או דיו אלא פיגמנט טבעי. הפעולה נועדה ליצור איפור בסגנון טבעי, שיפור מראה הגבות או שרטוט שפתיים לתצורה מלאה, נשית ויפה.

מוגש מטעם: רוית אסף