כל מה שצריך לדעת על ביטוח חובה לנהג חדש
ביטוח חובה לרכב הוא ביטוח בסיסי שכל נהג ונהגת מחויבים בו. ביטוח החובה לרכב מכסה נזקי גוף בלבד בשונה מביטוח מקיף או ביטוח צד ג' שמכסים גם נזקי רכוש. ביטוח חובה לנהג חדש כמו כל ביטוח חובה מכסה נזקי גוף של נפגע תאונת דרכים אשר הרכב בו נהג היה מעורב בתאונה. ביטוח חובה לנהג חדש כמו כל ביטוח רכב אחר מחויב לפי פקודת הביטוח לרכב מנועי משנת 1970. לפי הוראה זו כל מי שנוהג ברכב ממנוע חייב בביטוח תקף עבור אותו הרכב בו הוא נוהג. הדבר אומר שהרכב הוא הקובע את הביטוח כלומר הביטוח הוא אמנם עבור הנהג אך רק ברכב בו הוא נוהג. כלומר אם נהגתם ברכב הרשום על שם אחד ההורים שלכם, הרכב צריך להיות מבוטח בהתאם גם עבורכם. ביטוח חובה לנהג חדש הוא בדרך כלל ביטוח יקר יותר מביטוח חובה עבור נהג בן 50 למשל, מהסיבה הפשוטה שנהגים וותיקים מנוסים יותר ונוטים לנהוג בצורה מבוקרת יותר ולהיות מעורבים בפחות תאונות. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מסייע לכם לבחור נכון ולהתאים את החברות ופוליסות הביטוח הטובות ביותר להרכב המשפחה שלכם ולסוג הרכב שברשותם. ביטוח חובה לנהג חדש יכול להשתנות במחיר ויש כיום מסלולי ביטוח חובה מגוונים המבטחים את ילדכם או אתכם לפי ימים מסוימים או אפילו בנק שעות וכך גם מי שיש לו נהג נוסף על הרכב המשפחתי, חייל או חיילת למשל השוהים בבסיס רוב השבוע ומגיעים רק בסוף השובע, הם יכולים להיות מבטחים רק עבור אותם ימים בהם הם בבית ונוהגים ברכב. כך ניתן לחסוך בהוצאות ביטוח חובה לנהג חדש גם אם באופן עקרוני זהו ביטוח יקר יותר.
1 צפייה בגלריה
כל מה שצריך לדעת על ביטוח חובה
כל מה שצריך לדעת על ביטוח חובה
כל מה שצריך לדעת על ביטוח חובה
(צילום: FREEPIK)
מיהו נהג חדש
ההגדרה עבור נהג חדש על פי החוק בישראל היא כל מי שהוציא רישיון נהיגה ראשון, עד שנתיים אחורה מהיום הנוכחי. כלומר, אין חשיבות לגיל הוצאת רישיון וגם אם הוצאתם רישיון נהיגה לראשונה בגיל 50, כל עוד לא עברו שנתיים מיום הוצאת הרישיון, אתם עדיין מוגדרים נהגים חדשים. קיימת הגדרה נוספת והיא עבור נהג צעיר שכן רוב הנהגים החדשים הם אכן נהגים צעירים. נהג צעיר הוא כל בעל רישיון נהיגה לאחר שנתיים ועד גיל 25. הגדרה נוספת היא נהג חדש צעיר והיא מתאימה עבור כל נהג חדש שעדיין לא מלאו לו 25 אך עבר בהצלחה את מבחן הנהיגה המעשי, הטסט וצריך לנהוג עם נהג מלווה.
מה הן ההגבלות על נהג חדש
קיימות הגבלות מיוחדות על נהגים חדשים הקיימות רק עבורם כמו למשל שלילת רישיון הנהג במקרה של הפרת זכות קדימה למשל, אי ציות לתמרור רמזור ומספר עברות תנועה נוספות וכן מקרים בהם מעורבים נפגעים וכן כל עבירה הנמנית בתוספת השלישית לפקודת התעבורה. כמו כן יש לתלות שלט נהג חדש על השמשה האחורית של המכונית. יש לכם נהג חדש משפחה? השאירו פרטים בטופס יצירת הקשר ונחזור אליכם עם הצעת ביטוח חובה משתלמת לנהג חדש שתתאים לנהג או לנהגת החדשים בעלות המשתלמת ביותר, בהתאם לסוג הרכב, גיל הנהג ועוד. לא יודעים עם הבן או הבת שלכם מוגדרים נהג חדש, נהג צעיר או נהג צעיר חדש? במידה ועדיין לא הבנתם מה ההבדל בין נהג חדש, נהג צעיר ונהג חדש צעיר ואתם רוצים לבחור חברת ביטוח שמעניקה את הפוליסות הטובות ביותר עבור נהגים אלה, פנו אל פורטל הביטוחים הגדול בישראל ונעזור לכם לבחור את ביטוח הרכב המתאים והמשתלם ביותר עבורכם ועבור כל נהג חדש!
טיפים לבחירת ביטוח חובה לרכב - פורטל הביטוחים הגדול בישראל
ראשית כל חשוב להבין את ההבדל בין נהג חדש לנהג צעיר. כאמור גם מי שהוציא רישיון נהיגה בגיל 30 או כל גיל נחשב נהג חדש בשנתיים הראשונות לאחר הוצאות הרישיון. נהג חדש צעיר לעומת זאת עד גיל 24 חייב במלווה במהלך ששת החודשים הראשונים לאחר הוצאת הרישיון מתוכם 3 חודשים יהיו ליווי מלא כלומר בכל פעם שהוא עולה על הכביש ו-3 חודשים יהיו ליוו בשעות הלילה בלבד. בנוסף יש הגבלה נוספת על נהג שגילו נמוך מ-21 שנים הקובעת שהוא לא מורשה להסיע ברכב בו הוא נוהג יותר מ-2 אנשים מלבדו אלא אם לידו יושב נהג מלווה. כל ההגדרות הללו מבלבלות ללא ספק אך יש לעמוד בהן ולדעת בדיוק למי מותר לנהוג ברכב ומתי ואיזה ביטוח צריך לעשות לנהג החדש או הצעיר בהתאם לגיל הנהג. חברות הביטוח מרוויחות מנהגים חדשים ומהצורך של כולם לעשות ביטוח חובה ומתאימות פוליסות ביטוח חובה לנהגים חדשים לפי מסלולים שונים כך שהורים יוכלו להוסיף את ילדיהם לביטוח הרכב בהנחה משמעותית מאשר אם היו עושים את הביטוח בנפרד.
מוזמנים ללמוד עוד על ביטוחי הרכב בישראל ולקבל את כל המידע הדרוש לכם על מנת למצוא את פוליסות ביטוח הרכב המשתלמות ביותר לכם ולילדכם הנהגים החדשים. זכרו שביטוח החובה לרכב מבטח אתכם רק על נזקי גוף במקרה של תאונה ולכן עבור רכבים ומשפחות בהם יש נהגים חדשים העולים על הרכב המשפחתי, רצוי להוסיף ביטוח מקיף או ביטוח צד ג' אשר מבטחים גם את הרכב עצמו במקרה של תאונה ויכולים לחסוך לכם כסף רב במקרה של תאונה בה מעורב ילדכם הנהג החדש והלא מנוסה, עלייה על תמרור בצד הדרך למשל או כל מקרה אחר בו הרכב מעורב בתאונה.
קבלו את כל המידע על ביטוח רכב בפורטל הביטוחים ובחרו את הביטוח הנכון ביותר לבני משפחתכם, חסכו כסף ובעיקר בטחו את יקירכם כמו שצריך על כל מקרה. כנסו לקרוא עוד מידע מקיף ורב בתוך פורטל הביטוחים הגדול בישראל, הכולל את המידע העדכני ביותר על כל סוגי הביטוחים, ביטוח רכב, ביטוח חיים, ביטוח דירה ועוד וכן מידע חשוב נוסף על נושאים כמו קרן פנסיה, קרנות השתלמות, אפיקי חיסכון והשקעה ועוד.
השאירו פרטים ונחזור אליכם עם ייעוץ חינם ועזרה בבחירת חברת ביטוח לפוליסת ביטוח הרכב שלכם עוד היום! להתראות ובהצלחה.
פורטל הביטוחים הגדול בישראל
טלפון: 073-272-5261