מנות ראשונות
ארוחת ערב מפנקת כוללת לרוב שלוש מנות- מנה ראשונה, עיקרית וכמובן קינוח לסיום מתוק. מנה ראשונה צריכה להיות קלילה ולהוות פתיחה כיפית לתחילת הארוחה, אך כזאת שלא תשביע אתכם יתר על המידה, ותשאיר מקום גם למנה העיקרית. הינה שלוש המלצות קלילות ומהירות להכנה עם טעמים נפלאים.
מרק
ארוחת ערב חורפית חייבת לכלול מרק מחמם וכיפי. יש מרקים שהם ארוחה שלמה, אבל בשביל מנה ראשונה, כדאי לבחור במרקים נטולי פחמימות ותוספות רבות. אופציה נפלאה לכך היא מרק בצל עם גבינה, או מרק שורשים כתום עם גזרים, בטטות ותפוחי אדמה. ניתן להכין מרק מכל מה שיש במקרר, בלי להשקיע ברכישת מצרכים נוספים. אם נשאר לכם אקסטרה זמן, תוכלו להשקיע בהכנת קרוטונים ביתיים מקרעי לחם מתובלים עם שמן זית בתנור.
קרפצ'יו
מנה ראשונה שתיתן לכם תחושה של מסעדה היא קרפצ'יו בטעמים מרעננים. הגרסה המוכרת היא הגרסה הבשרית הכוללת בשר בקר שחתוך לפרוסות דקיקות עם טעמי לימון, מלח, חומץ בלסמי וירקות ותבלינים העולים על דעתכם. ניתן להכין כמובן גם גרסה המבוססת על דג, או גרסה צמחונית מסלק, שמדמה בצבעיה את צבעי המנה הבשרית המקורית. אם יש לכם מנדולינה, תוכלו להכין קרפצ'יו בקלות בבית ולתבל רגע לפני תחילת הארוחה לשמירה על טעמים טריים ורעננים במיוחד.
סלט
אופציה נפלאה נוספת למנה ראשונה היא כמובן מנת סלט. סלט זו קטגוריה נרחבת וכדאי לבחור בסלט, שטעמיו קשורים להמשך הארוחה, כדי לשמור על קו אחיד וליהנות משפע קולינרי. אם אתם מכינים ארוחה אסייתית, תוכלו להכין סלט פפאיה בגרסה ביתית. אם אתם מכינים ארוחה בשרית, אולי תרצו לבחור בסלט פשוט יחסית עם ירקות בשפע של צבעים, שמן זית, מלח ולימון- הגרסה המוכרת שכולנו אוהבים. ניתן כמובן גם להשקיע בסלט קפרזה עם גבינת מוצרלה, עגבנייה ובזיליקום, או כל אופציה אחרת שתיקח לכם מספר דקות עבודה בלבד, ותספק בריאות והנאה לתחילת הארוחה המשותפת.
מנה עיקרית
מנה עיקרית זו כמובן מנת הדגל של הארוחה, המלכה שסביבה סובב האירוע. תופתעו לגלות שכדי להכין מנה עיקרית מנצחת, לא חייבים להשקיע זמן רב כלל. הינה שתי אופציות מהירות להכנה, מבלי לפגוע בתחושה המושקעת ובטעמים.
דג בתנור
דג בתנור זו אופציה פשוטה שתמיד כיף לאכול. הדג המתאים ביותר לגרסה זו הוא סלמון בתנור חתוך בצורת פילה כדי לשמור על עסיסיות ולספוג כמה שיותר טעמים. הכינו מרינדה לבחירתכם ממרכיבים שיש בבית, ניתן להכין מרינדה אסייתית מבוססת על טעמי סויה, טריאקי וג'ינג'ר. ניתן להכין מרינדת הדרים עם תפוזים חתוכים וטעמים מתקתקים ופירותיים. אופציה נוספת היא מרינדה המבוססת על חרדל, שום ודבש, שמספקת טעמים עסיסיים שאי אפשר להפסיק לזלול. להצלחת המנה הקפידו לתת לסלמון זמן השרייה מספק כדי ליהנות מטעמים מקסימליים. את המנה ניתן להכין בסמוך לתחילת הארוחה, כדי לשמור על טריות וטעמים עמוקים. כתוספת, תוכלו להכין תפוחי אדמה בתנור, פירה, שעועית ירוקה, או אספרגוס.

1 צפייה בגלריה
סלמון בתנור
סלמון בתנור
סלמון בתנור
(צילום: pixabay)

פסטה
ארוחה בסגנון איטלקי היא ארוחה שניתן להכין בקלות יחסית במגרש הביתי. היתרון בהכנת פסטה הוא שניתן לגוון, לשדרג וליהנות מטעמים נפלאים עם שימוש בשלל חומרי גלם. ניתן לבחור בגרסה הקלסית של רוטב עגבניות בטעמים חריפים, או גרסאות מבוססות שמנת וביניהן רוזה, פסטה פסטו, שמנת פטריות ועוד. אם מתחשק לכם לבחור ברוטב הפשוט ביותר, הכולל טעמים מנצחים, תוכלו להכין רוטב המבוסס על שמן זית איכותי, עם שום ועשבי תיבול וליהנות ממנה עיקרית קלילה.
הקינוח
אף ארוחה לא שלמה בלי סיומת מתוקה. קינוחים נוטים להיות האימה של הטבחים, מכיוון וזה נראה שכדי לאפות נדרש זמן רב והשקעה מרובה. אז כמו שכבר הבנתם, לנו יש הצעות לקינוחים שלא ידרשו מכם זמן רב להכנה, ועדיין יאפשרו לכם לסיים עם טעמים מתוקים וחיוך על הפנים.
קינוחי כוסות
קינוחי כוסות הם אופציה נפלאה לסיום קליל, עם קצפת מהירה בהכנה ביתית ותוספות כמו שברי ביסקוויטים, שוקולד, פירות חתוכים כמו תותים ועוד. את הקינוח מומלץ להתאים לארוחה, כך שבארוחה איטלקית תוכלו להכין גרסה ביתית לטירמיסו, בארוחה בשרית תוכלו להכין קצפת צמחית בשימוש בחלב סויה ועוד.
עוגה בחושה
לפעמים כל מה שצריך בסיום ארוחה טובה זו פשוט פרוסת עוגה עם כוס תה. עוגה בחושה היא אחת הגרסאות הפשוטות ביותר לאפייה ביתית ותוכלו להכין גרסת שוקולד, גרסת פירות העונה, עוגה בטעמי קפה וכל אופציה נוספת העולה על דעתכם.

מוגש מטעם: השף הלבן