המטרות המקצועיות שלכם
אחת מהסיבות המרכזיות להמשיך אל עבר לימודי תואר שני היא כדי לקדם את הקריירה שלכם. ישנם תחומים הדורשים תואר שני כדי לאפשר עבודה במקצוע הרצוי. לדוגמה, אם למדתם בתואר הראשון פסיכולוגיה ואתם מעוניינים להפוך למטפלים מורשים, תידרשו ללמוד לתואר שני כדי לקבל את ההסמכה הנדרשת. בתחומים אחרים כמו מנהל עסקים לדוגמה, התואר השני יוכל לסייע לכם להיבדל ממועמדים אחרים לעבודה ולהחזיק בכלים מתקדמים יותר.
שוק העבודה
אם אתם מתלבטים האם להמשיך ללימודי תואר שני, חשוב לבחון גם את מצב שוק העבודה בתחום שלכם. האם הזדמנויות העבודה בהן אתם מעוניינים דורשות החזקה בתואר שני? מהן אפשרויות התעסוקה הקיימות עבור מי שמחזיק בתואר ראשון בלבד בתחום שלכם? הבנה של שוק העבודה תסייע לכם לקבוע האם תואר שני הוא הכרחי או מטיב לקריירה שלכם.

1 צפייה בגלריה
מנהל עסקים
מנהל עסקים
מנהל עסקים
(צילום: pixabay)

פיתוח אישי
אם אתם חשים תשוקה עזה לתחום אותו אתם לומדים ואתם צמאים לרכוש עוד ידע ולהמשיך להתפתח בו, תואר שני בהחלט יכול להיות הדרך להמשיך ולהתפתח. בנוסף, לימודי תואר שני יוכלו לסייע לכם להעשיר גם את הכישורים האישיים שלכם כמו יכולות מחקר, פתרון בעיות ויזמות. לדוגמה, תואר שני במנהל עסקים יאפשר לכם להתמחות עוד יותר בתחום העסקי בו אתם מעוניינים, כדי שיהיו בידכם עוד יותר כלים לקדם את היוזמות בהן אתם מאמינים.
התחייבות לתואר
לימודי תואר שני, בדומה לתואר הראשון, הם מלאכה הדורשת השקעת זמן לא מבוטל. חשוב לשקול בטרם בחירתכם האם יש ביכולתכם להשקיע את הזמן הדרוש כדי להצליח בתואר. כמובן שההשקעה בתואר אינה נגמרת בהשקעת זמן בלבד, יש לקחת בחשבון גם את השיקולים הכלכליים ואת יכולת ההתחייבות האישית שלכם לדרך הזו. יחד זאת, השקעה זו פעמים רבות יכולה להשתלם שבעתיים, שכן התואר האקדמי הזה יוכל לפתוח בפניכם דלתות רבות ונפלאות.
אפשרויות הלימוד
אחד מהשיקולים אותם יש לקחת בחשבון כאשר מחליטים האם זהו הזמן המתאים להמשיך אל עבר לימודי תואר שני, הוא לבחון אילו תוכניות תואר שני קיימות והאם הן מתאימות לשאיפותיכם. כיום תוכלו למצוא מגוון תוכניות תואר שני המציעות התמחות בתחומים שונים ומגוונים, אשר יסייעו לכם לצעוד בצורה המדויקת ביותר בנתיב המתאים לכם.
כיצד תבחרו את תוכנית הלימודים המתאימה לכם?
אם בחנתם את כל ההיבטים השונים הקשורים בהחלטה להמשיך ללימודי תואר שני, הגיע הרגע לבחור את תוכנית הלימודים המתאימה לכם. תוכנית זו צריכה כמובן להתאים לידע האקדמי אותו רכשתם במהלך התואר הראשון, ויהיה עליכם לעמוד בתנאי הקבלה הנדרשים. בנוסף, בחנו האם התוכנית מתאימה למשאבים שיש ביכולתכם להשקיע בתואר כמו זמן ומשאבים כלכליים.
לסיכום, ההחלטה האם להמשיך ללימודי תואר שני דורשת בחינה של שיקולים רבים. אם התואר השני עולה בקנה אחד עם שאיפות הקריירה שלכם ויש ביכולתו להציע לכם רכישה של יכולות וידע יקר ערך, המתאים למטרותיכם, יתכן בהחלט כי תהיה זו ההחלטה הטובה ביותר עבורכם. בסופו של דבר ההחלטה להמשיך ללימודי תואר שני היא החלטה אישית ותלויה בנסיבות האישיות שלכם, כמו גם ברצונות ובצרכים שלכם.

מוגש מטעם: אוניברסיטת רייכמן