שינוי באורח החיים
לא תאמיני עד כמה שינוי הרגלים, יוכל לעשות פלאים ולהקל באופן משמעותי על כאבי מחזור ואף על כאבי ביוץ היוצרים אי נוחות בעצמם. כל מה שנדרש זה לעסוק בפעילות גופנית, להקפיד על תזונה נכונה, להקשיב לגוף ולנוח כשצריך. עבור כל אחת, שינוי ההרגלים יהיה אינדיבידואלי שכן כל גוף הוא שונה. אפשרי לעצמך לחקור ולהבין בעצמך מהן הפעולות אשר משפיעות עליך לטובה ומקלות עליך בזמן המחזור.
תזונה מאוזנת
אחד הגורמים המשפיעים ביותר על כאבי מחזור, הוא תזונה. מומלץ לצרוך מזונות בעלי ריכוז גבוה של אומגה 3 המקלים על תהליכים דלקתיים בגוף, להימנע ככל האפשר משומן רווי ושומן טראנס המערערים את האיזון ההורמונלי בגוף וכמובן, להפחית בסוכר ופחמימות. בעיקר סביב תקופת המחזור, צריכת מזונות עתירים בסיבים תזונתיים ומזונות מלאים, תפחית כאבי מחזור ובמקביל, את תרגישי קלילה יותר.

1 צפייה בגלריה
כך תתמודדי עם כאבי המחזור ללא תרופות
כך תתמודדי עם כאבי המחזור ללא תרופות
כך תתמודדי עם כאבי המחזור ללא תרופות
(צילום: pixabay)

חימום
בשנים האחרונות, נפוצה העובדה כי חימום האזור הכואב בבטן, מקל עד מאוד על תחושות הכיווץ והכאבים. לא רק כאשר המחזור מגיע, אלא גם בזמן ביוץ קשה. ההתכווצויות ברחם, הן הסיבות העיקריות לכאבים כך שחימום בעזרת בקבוק מים חמים או אפילו עיסוי עם שמן עדין, יעשה פלאים. פעולת החימום מקלה על זרימת הדם ובאופן ישיר, גם על הכאב.
משככי הכאבים של הטבע
הבזיליקום והג'ינג'ר נחשבים לצמחים משככי כאבים בדגש על כאבי בטן. אלו משככי הכאבים הטבעיים של הטבע, מכילים כמות של נוגדי חמצון המונעים דלקות ונפיחויות. את שניהם ניתן להוסיף למזונות ומשקאות חמים שונים, או לצרוך אותם כחליטה עם מים חמים.
תנועה
לא כולן אוהבות להתאמן, אבל תקשיבי לזה! אפילו יציאה להליכה פעם פעמיים בשבוע, עשויה לסייע להקלה בתסמינים הקדם וסתיים ואף על הכאבים בזמן המחזור עצמו. אם ביכולתך להתאמן גם במהלך המחזור עצמו – מה טוב, אך גם אם לא, דעי כי פעילות גופנית ותנועה במהלך החודש תשפיע לטובה על תופעות הלוואי של הווסת עצמה.
חפשי את התנוחה הנכונה
מכירה את זה שאת מתהפכת שעות במיטה, עד שאת מוצאת תנוחה מוזרה ולא הגיונית שדווקא בה את מרגישה הכי בנוח? את לא לבד! לא בכדי נאמר כי יוגה ופילאטיס הם פתרונות טבעיים נפלאים להקלה על הכאבים. קיימות תנוחות אשר מורידות לחץ מאזור הרחם, תורמות לזרימת הדם ואף מפחיתות את כאבי הגב. לפעמים, מבלי ידיעתך, את נכנסת לתנוחות כאלו בדיוק, או רק בערך.
מחזור הוא לא מחלה, אבל את לא צריכה לסבול ממנו
כיום, תחום המחקר התפתח מאוד והעלה כי במקרים מסוימים, כאבי המחזור שווי ערך לכאבים המורגשים בזמן התקף לב. כך, במאה ה-21, את יכולה להרשות לעצמך לעשות כל מה שאת צריכה כדי להרגיש טוב בזמן הווסת. לחקור אפשרויות, להתנסות ואם את מרגישה שהגוף חייב לנוח, אל תמנעי זאת ממנו. מותר לך.

מוגש מטעם: קוטקס